بازخوانی مصوبه مجلس درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما

بازخوانی مصوبه مجلس درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما

http://www.bananews.ir/روز گذشته خبر تصویب افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط مجلس درحالی مطرح شد که چندی است صحبت از افزایش قیمت بلیت هواپیما در راستای اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به میان آمده است و آنچه که اهمیت دارد این است که مصوبه مجلس ربطی به این افزایش قیمت ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) افزایش قیمتی که توسط مجلس تصویب شده در راستای اصلاح ماده ۸۷ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و ماده ۴۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده که خودکفایی اقتصادی فرودگاه‌ها را در پی دارد.

اما آنچه که در این میان اهمیت دارد این است که این مصوبه مجلس منجر به افزایش قیمت بلیت هواپیما نخواهد شد بلکه میزان تعرفه خدمات فرودگاهی که در گذشته پنج درصد بهای بلیت بوده، تغییر کرده و برای کلیه مسیرها پنج هزار تومان دریافت می‌شود.

در این باره محسن اسماعیلی- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگا‌ه‌های کشور- تصریح کرد: این امر ربطی به افزایش مجدد قیمت بلیت هواپیما ندارد.

وی با بیان این‌که این مصوبه در سال گذشته مطرح و در بودجه سال ۹۰ پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: در گذشته نیز در پروازهای داخلی پنج درصد بهای بلیت برای خدمات فرودگاهی دریافت می‌شد اما با توجه به اینکه خدمات یکسانی به مسافران ارائه می‌شود این میزان برای برخی مسیرهای دورتر که قیمت بلیت‌ آن‌ها بیشتر بود بالاتر و برای مسیرهای کوتاهتر کمتر بود بنابراین در راستای برقراری عدالت بنا به درخواست شرکت‌های هواپیمایی و پیشنهاد دیوان محاسبات بنا شد این رقم تثبیت و به صورت قانون دائمی اجرا شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور با قدردانی از نمایندگان مجلس برای تصویب این مصوبه اضافه کرد: این مصوبه افزایش قیمت بلیت هواپیما را درپی نخواهد داشت چراکه این مبلغ در سال جاری نیز از مسافران دریافت می‌شد و تنها تفاوت آن ثابت شدن نرخ است.

به گفته وی، این مبلغ برای پروازهای خارجی نیز ۲۵ هزار تومان تعیین شده است.

اسماعیلی درباره تاثیر این مصوبه در توسعه و ارتقای خدمات فرودگاهی گفت: با توجه به ثابت شدن این نرخ و دائمی‌شدن آن می‌توان برای طرح توسعه و تجهیز فرودگاه‌ها از درآمدهای حاصله می‌توان برای فرودگاه‌هایی که اقتصادی نیستند و کمتر توسعه یافته‌اند برنامه‌ریزی بلندمدت کرد و خدمات فرودگاهی را ارتقا داد.

 

    نظرات