بهره‌برداری از باند دوم محور بندرخمیر – بندرلنگه در هرمزگان

بهره‌برداری از باند دوم محور بندرخمیر – بندرلنگه در هرمزگان

http://www.bananews.ir/باند دوم محور بندر خمیر – بندرلنگه به طول ۴۲ کیلومتر با حضور استاندار هرمزگان و مدیرکل راه‌و‌ترابری استان و جمعی از مسوولان استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) استاندار هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از یکی دیگر از قطعات بزرگراهی محور بندر خمیر – بندر لنگه گفت: مدیریت عالی استان از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تعامل و همکاری با پیمانکاران بخش راه، جهت تکمیل شبکه راه روستایی استفاده می‌کند.

استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۱۸ طرح به صورت همزمان در سراسر هرمزگان در حال اجرا است که می‌توان از آن به عنوان یک رکورد جدید نام برد.

ابراهیم عزیزی میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها را حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با اعلام فراخوان عمومی از تمامی پیمانکاران دعوت کرد به نهضت ساخت راه روستایی استان بپیوندند.

وی تصریح کرد: می‌توان با استفاده از راهکارهایی مانند تهاتر و دیگر راهکارهای پیش‌بینی شده نیاز استان به احداث سه هزار کیلومتر راه روستایی را برطرف کرد.

عزیزی از راه به عنوان زیرساخت توسعه سایر بخش‌ها نام برد و اضافه کرد: چنانچه یک سکونت‌گاه شهری یا روستایی فاقد راه باشد توسعه سایر بخش‌ها در آن دشوار خواهد بود.

به گفته استاندار هرمزگان تاکنون اقدامات انجام شده در بخش راه هرمزگان مناسب و رضایت بخش بوده، اما باید با همت و تلاش بیشتر سرعت اجرای پروژه‌های راه که دارای اهمیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی و دفاعی است افزایش یابد.

وی بر ضرورت تکمیل هرچه سریع‌تر محور میناب -جاسک - کنارک در شرق استان و محور بندرعباس - میناب - کهنوج و همچنین محور بندرعباس - حاجی آباد سیرجان تاکید کرد.

مدیرکل راه‌و‌ترابری هرمزگان نیز در این مراسم بهره‌برداری از باند دوم بزرگراه بندرخمیر - بندرلنگه به طول ۴۲ کیلومتر را موجب تسهیل عبور و مرور و افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای دانست.

مهندس مقبلی اعتبار هزینه شده برای این قطعه را ۳۹۳ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: بار ترافیکی استان بالاتر از استاندارد بوده و به همین دلیل توسعه بزرگراه‌های استان مورد توجه جدی قرار گرفته است.

مقبلی با بیان اینکه امروز ۴۲ کیلومتر از این بزرگراه بهره‌برداری شده است، گفت: این بخش در بین شهرستان‌های بندر خمیر و بندر لنگه قرار دارد که مسیر بین این دو شهرستان را ۲۰ کیلومتر کاهش داده است.

 

 

 

    نظرات