آیین رونمایی از بسته آموزشی راهنمای محیط بان در اصفهان

آیین رونمایی از بسته آموزشی راهنمای محیط بان در اصفهان

آیین رونمایی از بسته آموزشی راهنمای محیط بان ویژه ارتقای سواد محیط زیست محیط بانان به صورت مجازی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزارشد .

به گزارش«پارما» آیین رونمایی از بسته آموزشی راهنمای محیط بان ویژه ارتقای سواد محیط زیست محیط بانان به صورت مجازی با حضور تعدادی از اعضای شورای اداری حفاظت محیط زیست در سالن جلسات حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزارشد .

این مجموعه بسته محیط زیست شامل 28 عنوان کتاب آموزشی محیط زیستی است که مباحث تخصصی محیط زیست و قوانین و مقررات و مباحث پایه و عمومی محیط زیست را بر می گیرد و چون به صورت کتابچه است می تواند همراه با محیط بانان نیز باشد

.

در این نشست ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به صورت مجازی با تاکید بر توجه به مسائل آموزشی محیط بانی اظهار داشت: کار محیط بانان ارزشمند است فقط صرف حفاظت فیزیکی ندارد بلکه یک محیط بان رفتار شناسایی، نظارت بر مسائل الودگی ، سرشماری حیات وحش و سایر بخش های محیط زیست را به صورت تخصصی در برمی گیرد .

وی گفت: امروز به نوعی شاهد رونمایی از 28عنوان راهنمایی محیط بان هستیم که منابع گسترده ای دارد و می تواند در مباحث آموزشی برای محیط بانان تاثیرگذار باشد .

وی مباحث تخصصی محیط زیست ،قوانین و مقررات و مباحث پایه و عمومی محیط زیست را از جمله این موضوعات عنوان کرد و افزود: این کتب با توجه به این که همه بخش های محیط زیست به خصوص محیط انسانی را برای محیط بانان در برمی گیرد می تواند به ارتقای سواد محیط زیست منجر شود .

وی تصریح کرد: برخی از محیط بانان ما با تحصیلات متفاوت از لیسانس تا دکتری به نوعی متخصص محیط زیست هستند و از این تخصص خود در کنار تجربه در مواجهه با مشکلات زیست محیطی بهره می برند

همچنین منوچهر فلاحی معاون یگان حفاظت محیط زیست در این مراسم به صورت مجازی افزود: یکی از ارکان اصلی کار ما در محیط زیست آموزش است و باید به آن خیلی توجه شود .

وی با بیان اینکه در این باره اقدام های زیا دی صورت گرفته است افزود: در سه ،چهارسال گذشته در یک دوره منسجم 1800 ساعت محیط بانان را تحت آموزش تخصصی و نظامی قرا رداریم .

وی با تاکید بر آموزش تخصصی محیط بانان افزود: دروه های آموزشی برای محیط بانان تعیین کننده بوده است. و نیروهای با تجربه باید تجربه های خود را به همکاران تازه استخدام شده به صورت یک الگو ارائه دهند تا کارآمد باشد .

فلاحی تصریح کرد: بحث تهیه کتب راهنمایی محیط بان اقدام موثر و خوبی است که راستای آموزش محیط بان صورت گرفته و می می تواند راهگشاه باشد .

وی گفت: رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست این است که یک تغییر ذهنیت را بر محیط بان و جامعه ایجاد کنیم که محیط بان فقط در عرصه محیط طبیعی نیستد بلکه محیط زیست انسانی را نیز پوشش می دهند .

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که محیط بانان از این کتب استفاده مفیدی داشته باشند، چون زمانی می تواندآموزش تاثیرداشته که به تغییر رفتار ختم شود .

در پایان این جلسه کتب راهنمای محیط بان ویژ ه ارتقای سواد محیط زیست محیط بانان توسط حسین اکبری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان اصفهان و برخی از اعضای شورای اداری حفاظت محیط زیست استان اصفهان رونمایی شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات