حرکت زیگزاگی قیمت آهن در یک هفته

حرکت زیگزاگی قیمت آهن در یک هفته

http://www.bananews.ir/اگرچه بازار میلگرد هفته گذشته با نوسان و فراز و نشیب متعددی روبه‌رو شد، اما در نهایت در پایان هفته میانگین قیمت‌ها پس از طی کردن این شرایط در سطح نرخ‌های هفته ما قبل قرار گرفت. از این‌رو میلگرد نرمال که در پایان هفته ماقبل روی ۱۱۸۰ تومان معامله شده بود در این هفته به ۱۱۶۰ تومان رسید، اما در پایان هفته مجددا به سطح۱۱۸۰ تومان رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تیرآهن هم مانند میلگرد تغییر مثبت و منفی را در این هفته طی کرد، اما در نهایت نرخ‌های پایان هفته در مقایسه با قیمت‌های ابتدای هفته تغییر زیادی نداشت؛ به طوری که سایز ۱۸ یک هزار تومان و سایزهای سنگین تر هم تا ۳ هزار تومان رشد داشتند.

جو نظارتی بر بازار فولاد و به خصوص نظارت بر موجودی انبارها و همچنین شایعه وجود فشار بر واحدهای خصوصی در خصوص عدم افزایش قیمت‌ها، باعث شد تا هفته گذشته فروشنده‌های بیشتری در بازار آهن پیشنهاد قیمت بدهند.

در معاملات بورس نیز همچنان محدودیت قیمتی برای شمش و محدودیت ثبت تناژ برای ورق وجود داشت.

به نظر معامله گران بازار با توجه به اینکه خریدهای عمده‌ای وارد بازار نشده و فشار زیادی به انبارداری وارد می‌شود در نتیجه بسیار بعید است که نرخ‌ها رشد زیادتری را داشته باشد، اما این تحلیل در حالی مطرح می‌شود که رشد دوباره نرخ‌ها در پایان هفته تحت تاثیر نرخ ارز بود و این موضوع با توجه به قیمت شمش وارداتی که بالاتر از ۱۰۰۰ تومان اعلام می‌شود، احتمال تعدیل قیمت را برای برخی معامله گران تضعیف کرده و برخی نیز حتی افزایش قیمت را برای ماه پایانی پیش‌بینی می‌کنند.

اما در نهایت تمامی این موارد باعث شده تا پیش‌بینی آینده برای معامله‌گران سخت شده و خرید و فروش‌ها با احتیاط زیادی انجام شود.

در عین حال نکته مهم‌تری که وجود دارد نبود تقاضای زیاد و اضافه است که باعث شده بازار در حالت انتظار قرار گیرد، البته برخی از تجار پیش‌بینی می‌کنند با توجه به محدودیت‌هایی که برای خرید نقدی وجود دارد این احتمال وجود دارد که در هفته‌های آینده فروشنده‌های شمش به ایران مجبور به تعدیل نرخ‌های خود شوند.

 

 

    نظرات