ضوابط جدید بلندمرتبه‌سازی در تهران تا یک ماه آینده نهایی می‌شود

ضوابط جدید بلندمرتبه‌سازی در تهران تا یک ماه آینده نهایی می‌شود

http://www.bananews.ir/رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: حداکثر تا یک ماه آینده، ضوابط و مقررات جدید مربوط به بلندمرتبه‌سازی در کمیسیون ماده پنج نهایی خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه بلندمرتبه‌ سازی نسبت به گذشته افزایش نیافته است، اظهارکرد: مجوز و پروانه ساختمانی بسیاری از بلندمرتبه سازی‌هایی که هم‌اکنون در پایتخت اجرا می‌شود، در گذشته صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه بلندمرتبه سازی در پهنه‌های کار و فعالیت اشکالی ندارد، عنوان کرد: در عین حال در مورد این واحدهای بلندمرتبه تجاری و اداری نیز، توجه می‌شود که ساختمان حدالامکان در مسیر شمالی جنوبی جریان هوا قرار نگیرد.

چمران با بیان اینکه ضوابط جدید بلندمرتبه سازی در تهران، به زودی و حداکثر تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد، تاکید کرد: تا زمان ابلاغ این ضوابط، شهرداری‌های مناطق به صورت مستقل اجازه صدور پروانه بلندمرتبه ندارند.

به گفته رییس شورای شهر تهران، به این ترتیب تا زمان ابلاغ این ضوابط جدید،‌ هرگونه بلندمرتبه سازی در تهرن باید در کمیسیون ماده پنج بررسی و برای آن تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه، با اشاره به اینکه بلندمرتبه سازی در مناطق یک، دو، سه و شش پایتخت بیش از سایر مناطق شهر است،‌ گفت: با بلندمرتبه سازی مسکونی موافق نیستم، چراکه با سنت و شیوه زندگی مام سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اصولا در پهنه‌های کوهستانی که چشم‌انداز زیبایی دارد، بلندمرتبه سازی صحیح و منطقی به نظر نمی‌رسد، یادآور شد: بخش قابل توجهی از بلندمرتبه سازی‌های پایتخت در حالی در منطقه یک انجام می‌شود که یکی از گسل‌های بزرگ زلزله که با عنوان گسل مشاء شناخته می‌شود،‌ از این منطقه عبور کرده است.

 

 

    نظرات