برداشت تصاویر قبور شهدا با بروزترین تکنولوژی/همه ما در مقابل شهدای بزرگوار وظیفه داریم

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: سعی کرده ایم در فاز دوم سامانه لاله های بهشتی برای برداشت تصاویر با کیفیت فوق العاده بالا از به روزترین و مدرن ترین تجهیزات روز استفاده  کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور در آیین آغاز فاز دوم سامانه جامع شهدا( لاله های بهشتی) ارومیه و رونمایی از اپلیکیشن متوفیان اظهار کرد: همه ما در مقابل شهدای بزرگوار وظیفه داریم و در راستای عمل به وظایف خود  سامانه جامع لاله های بهشتی پیگیری و به نتیجه رسید.
وی افزود: لاله های بهشتی سامانه ای جامع برای شهدای مدفون در باغ رضوان است که با همکاری و تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ارومیه، معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه به نتیجه رسید.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: با توجه به مغایرت های مربوط به اطلاعات شخصی شهدا موجود بود با هماهنگی بنیاد شهید و اکیپی که برای همکاری در این پروژه تعیین کردند، موارد موجود رفع شده و اطلاعات به روز و کاملا دقیقی از شهدا در این سامانه ثبت  و علاوه بر آن اطلاعاتی همچون وصیت نامه های برخی شهدا نیز به سامانه اضافه شد.
اسدپور ادامه داد: سعی کرده ایم در فاز دوم سامانه لاله های بهشتی برای برداشت تصاویر با کیفیت فوق العاده بالا از به روزترین و مدرن ترین تجهیزات روز استفاده می کنیم تا برای نسل جوان و نسل های آینده و با تکنولوژی های روز فرهنگ ایثار و شهادت را انتقال و برایشان ملموس تر کنیم.
وی تصریح کرد: در راستای خدمت به شهدا روز به روز همکاران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تلاش های خود را افزایش داده و از هرگونه تلاشی در این راستا دریغ نمی کنند.
اسدپور یادآور شد: امروز برداشت تصاویر قبور شهدا به تعداد دو هزار و یکصد شهید انجام و تور مجازی قبور شهدا و اطلاعات مربوطه در عرض دو هفته آماده شده و بارگزاری می شود.
وی گفت: بعضا خانواده شهدا در مسافت های بسیار دور از شهر ارومیه قرار دارند و نمی توانند به زیارت حضوری بروند و با استفاده از تور مجازی گلزار شهدا این امکان وجود دارد که به صورت سه بعدی و در قالب تور مجازی به زیارت شهدا و عزیزان خود بروند.
اسدپور اظهار کرد: سامانه جستجوی متوفیان نیز امروز پس از به روزرسانی و ایجاد امکانات جدیدتر از جمله فاتحه مجازی و تکمیل شدن اطلاعات رونمایی می شود که هم به صورت اپلیکیشن و هم به صورت سامانه تحت وب در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:در سامانه متوفیان علاوه بر امکان ثبت فاتحه مجازی، جستجو و مسیریابی قطعات، یادآوری هفتم، چهلم و سالگرد متوفیان نیز وجود دارد که از ضروریات موجود برای شهروندان در این حوزه است و همچنین به صورت روزانه متوفیان اضافه می شود که قابل مشاهده برای عموم است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات