بازسازی و راه اندازی مجدد نمایشگر کیفیت هوای کلان شهر اصفهان مستقر در میدان بزرگمهر

بازسازی و راه اندازی مجدد نمایشگر کیفیت هوای کلان شهر اصفهان مستقر در میدان بزرگمهر

بازسازی و راه اندازی مجدد نمایشگر کیفیت هوای کلان شهر اصفهان مستقر در میدان بزرگمهر

در آستانه روز جهانی لایه اوزن 25 شهریور، نمایشگر کیفیت هوای اصفهان مستقر در میدان بزرگمهر پس از بازسازی، راه اندازی شد .

به گزارش«پارما» نمایشگر کیفیت هوای شهر اصفهان مستقر در میدان بزرگمهر با تلاش کارشناسان حفاظت محیط زیست استان اصفهان وحمایت فنی و مالی یکی ازصنایع سبز استان در آستانه روز جهانی لایه اوزن 25 شهریور بازسازی و راه اندازی شد .

در آیین رونمایی مجدد این نمایشگر ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهارداشت: این تابلو به صورت برخط به شبکه ملی پایش کیفی هوا متصل و میانگین غلظت آلایندهای سنجش شده در کلان شهر اصفهان را براساس شاخص کیفی هوا نمایش می دهد .

وی اظهار داشت: این نمایشگر دارای قابلیت درج و نمایش پیام ها و توصیه های زیست محیطی در مناسبت ها و شرایط مختلف از راه دور است .

حشمتی افزود: شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک از واحدهای صنعتی سبز استان بنا به حس مسئولیت اجتماعی خود در شرایط خاص و حساس زیست محیطی استان با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان نسبت به بازسازی سخت افزاری و نرم افزاری تابلو نمایشگر آلودگی هوا مستقر در میدان بزرگمهر اقدام نمود .

وی گفت: امیدواریم با مشارکت و حمایت دیگر صنایع سبز استان در آینده نزدیک دو نمایشگر دیگر مستقر در میدان های احمد آباد و میدان جمهوری اسلامی نیز بازسازی شود‌.

واحد صنعتی سبز به صنعتی گفته می شود که بر اساس معیارهای زیست محیطی انتخاب واحدهای صنعتی و بنا به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست تلاش قابل تقدیر در طول سال در راستای حفظ محیط زیست انجام داده باشد.

از جمله معیارهای انتخاب واحد صنعتی سبز می توان به نصب و راه اندازی یا اصلاح سیستم تصفیه و کنترل آلودگی آب هوا و صدا، نصب و راه اندازی سیستم بازیافت مواد زاید و اجرای برنامه مدیریت پسماند، مدیریت مصرف انرژی و جایگزینی انرژی های پاک، پیاده سازی نظام مدیریت زیست محیطی، سازگار کردن چرخه تولید با محیط زیست و فعالیت های آموزشی به منظور ارتقای دانش زیست محیطی کارکنان اشاره کرد.

نمایشگر بازسازی شده در میدن بزرگمهر اصفهان ، شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف را نشان می دهد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات