تبدیل 100 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در همدان

تبدیل 100 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در همدان

به گزارش پایگاه اطلاع‎‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "شیرزاد جمشیدی" با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شرکت، جمع‌آوری برق‌های مجاز و صیانت از شبکه‌های برق است، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال 1400، 500 کیلومتر از شبکه‌های سیمی استان تبدیل به کابل خودنگهدار می‌شود.
وی افزود: در این راستا سهمیه واحدهای اجرایی تابعه با توجه موقعیت جغرافیایی و حجم شبکه‌های موجود سهمیه‌بندی شده است که تاکنون حدود 100 کیلومتر شبکه سیمی در استان همدان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: از میزان 500 کیلومتر، 83 کیلومتر در شهرستان همدان، 141 کیلومتر در ملایر، 50 کیلومتر در نهاوند، 30 کیلومتر در کبودراهنگ، 45 کیلومتر در بهار، 40 کیلومتر در تویسرکان، 40 کیلومتر در اسدآباد، 20 کیلومتر در رزن، 24 کیلومتر در فامنین و 27 کیلومتر در شهرستان درگزین اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اجناس مورد نیاز تهیه شده و تحویل 293 پایه‌ و 100 کیلومتر کابل خودنگهدار با اعتبار 200 میلیارد  ریال به واحدهای تابعه کار در حال انجام است.
جمشیدی  تصریح کرد: همچنین در راستای توسعه شبکه‌ها و برق‌رسانی به متقاضیان روستایی 30 کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث شده است.
وی یادآور شد: در راستای افزایش ضریب پایداری شبکه‌های روستایی نیز تفاهمنامه‌ای از محل اعتبارات بند «ج» تبصره 6 و بند «ز» تبصره 15 به مبلغ 350 میلیارد ریال با شرکت توانیر منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه از چهار کیلومتر شبکه فشار متوسط روستایی تاکنون 1.5 کیلومتر آن جابجا شده است، گفت: همچنین بر اساس ساماندهی و بازگشایی معابر روستایی برای 220 روستا معادل 1800 اصله پایه نصب و جابجا می‌شود.
وی ادامه داد: در راستای بهینه‌سازی و کاهش تلفات شبکه‌های روستایی 125 کیلومتر از شبکه‌های فشار ضعیف به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود که تاکنون 35 کیلومتر آن تبدیل شده است.
جمشیدی با بیان اینکه برای رفع ضعف ولتاژ مناطق روستایی استان تاکنون 10 دستگاه ترانسفورماتور نصب شده است، اظهار داشت: تا پایان امسال دو روستای بی‌برق استان نیز برق‌دار می‌شود که عملیات اجرایی روستای دولت‌آباد از توابع کبودراهنگ به پایان رسیده و روستای انجلاس از توابع همدان به میزان 30 درصد پیشرفت داشته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان اظهار داشت: از مزایای تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار می‌توان به مواردی همچون ارتقای مبلمان شهری، جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز و عدم امکان سرقت انرژی از شبکه، کمک به محیط زیست و درختان و پایداری شبکه در مواقع باد و طوفان اشاره کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات