آغاز هفدهمين عملیات پمپاژ آب شرب از سد لار به تهران

آغاز هفدهمين عملیات پمپاژ آب شرب از سد لار به تهران

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) ، "مفید اصغری" با بیان این مطلب اظهار کرد: به دلیل کاهش تراز آب مخزن سد لار، انتقال آب شرب تهران به وسیله این سد از حالت ثقلی به پمپاژ با مانور دریچه‌های آبگیر و آب‌بر تلمبه‌خانه تغییر کرد.
وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط همکاران حاضر در امور سد لار، مانور دریچه‌های تاسیسات کلان طی یک روز کاری انجام و با مهیا نمودن شرایط لازم جهت انجام کار و تست‌های مربوطه، یکی از الکتروپمپ‌های 1100 کیلوواتی راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
اصغری با بیان اینکه هر ساله با کاهش تراز آب دریاچه و رسیدن به تراز 2472.50 متر، مانور دریچه‌های مذکور جهت انتقال آب الزامی است، اضافه کرد: با کاهش تراز و سطح آب مخزن سد لار، امکان انتقال ثقلی آب شرب به تهران وجود ندارد و به همین دلیل عملیات انتقال آب، باید به وسیله پمپاژ شروع شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته عملیات پمپاژ از تاریخ پانزدهم آذر ماه آغاز شده بود، اما با توجه به کاهش شدید ورودی‌ها و افت تراز مخزن این تغییر وضعیت ارسال آب 80 روز زودتر انجام شد.
مدیر امور بهره‌برداری و نگهداری از سد لار در پایان افزود: به طور معمول استفاده از پمپاژ، از ابتدای پاییز شروع و تا اواسط بهار سال بعد ادامه می‌یابد و زمانی که آب به سطح مورد نظر رسید، پمپ‌های مورد استفاده قطع شده و آب به شکل ثقلی منتقل می‌گردد که این شرایط بستگی به میزان بارش و حجم آب ذخیره شده در مخزن سد دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات