بزرگ ترین تقاطع غیر همسطح جنوب شرق کشور به بهره ‌برداری رسید

بزرگ ترین تقاطع غیر همسطح جنوب شرق کشور به بهره ‌برداری رسید

http://www.bananews.ir/سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان‌ و بلوچستان گفت: با حضور محمود احمدی نژاد بزرگترین تقاطع غیر همسطح جنوب شرق کشور به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) براتعلی حسینی در حاشیه بهره ‌برداری از این تقاطع در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بزرگترین تقاطع غیرهمسطح جنوب شرق کشور واقع در سه راهی بمپور - بزمان - ایرانشهر به عنوان قطعه ای از محور ترانزیتی چابهار - میلک، به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال با حضور رئیس جمهور و مسئولان وزارت راه و شهرسازی توسط دختر شهید ولی فتح مرادی یکی از شهدای برجسته ایرانشهر به بهره برداری رسید.

وی گفت: راه اصلی چابهار - ایرانشهر که قطعه ای از محور ترانزیتی چابهار - میلک به شمار می رود، به طول ۸۲ کیلومتر با اعتبار دو هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال نیز با حضور احمدی نژاد به بهره برداری رسید.

وی افزود: طرح بهسازی محور اصلی ایرانشهر - سرباز به طول ۱۰۴ کیلومتر از دیگر طرح های ملی جنوب شرق کشور است که ۶۰ کیلومتر آن پیش از این بهره برداری شده و ۴۴ کیلومتر باقی مانده آن با اعتبار ۳۳۲ میلیارد ریال به اتمام رسیده و امروز راه اندازی می شود.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان‌ و بلوچستان بیان داشت: راه اصلی رستم آباد - ایرانشهر به طول ۱۰۰ کیلومتر با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال و پل بزرگ کشیک به طول ۱۱۰ متر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال واقع در ورودی شهر نیکشهر از دیگر طرح های آماده بهره برداری است.

وی گفت: بزرگراه خاش - ایرانشهر به طول ۵۰ کیلومتر که در حوزه استحفاظی اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان قرار دارد پروژه دیگر مورد بهره برداری است که ۳۶ کیلومتر آن پیش از این افتتاح شده و ۱۴ کیلومتر باقی مانده با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال امروز به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ضرورت ارتباط بین روستاها و بخش های مختلف سیستان و بلوچستان و توسعه راه ها در این منطقه، رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی را شتاب می بخشد.

 

 

    نظرات