جلسه صحن شورای اسلامی شهر با حضور شهردار جدید ارومیه برگزار شد

جلسه صحن شورای اسلامی شهر با حضور نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی،  نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و شهردار جدید ارومیه برگزار شد.

به گزارش ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ مرتضی منافی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس گفت: در آستانه 31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه خاک ایران هستیم. جنگی نابرابر که تمام قدرت های جهانی را در تحریک و حمایت تمام قد و همه جانبه، رژیم بعث عراق را علیه ایران شوراند و منجر به شهادت جوانان این مرز و بوم، به جا گذاشتن ویرانی و آوارگی بسیاری از زنان، مردان و کودکان گردید. به یاد آن روزها می توان تصور کرد که مقدس ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد .

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد. از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، دفاع کردند .

مرتضی منافی در ادامه سخنانش اذعان داشت:: یاد و خاطره 8 سال دفاع مقدس را گرامی می داریم و به روان شهیدان و امام شهیدان درود و سلام  می فرستیم .

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:انتخاب شایسته جناب آقای دکتر حسین مهدیزاده را به پست شهردار ارومیه از سوی اعضای محترم شورای اسلامی شهر که حکم آن از سوی وزیر محترم کشور ابلاغ گردید، به ایشان تبریک عرض می کنیم. قطعاً چنین انتخابی برای شهر ارومیه انتخابی هوشمندانه و پربرکت خواهد بود. چرا که ایشان فردی توانمند به لحاظ اجرایی و متخصص در حوزه شهرسازی و آشنا با ساز و کارهای وزارت کشور و مدیریت شهری و برخوردار از سوابق اجرایی در نهاد استانداری و شهرداری سلماس هستند. تجمیع تخصص و تجربه مسلماً می تواند به حل مسائل و مشکلات شهری به دست توانمند ایشان باشد .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:  ما انتظار داریم که شهردار محترم آقای دکتر مهدیزاده در تعامل سازنده با شورای شهر از تمام فرصت ها و ظرفیت های موجود شهر برای حل مشکلات و دستیابی به اهداف پیش رو استفاده کنند و با شناسایی افراد توانمند، متخصص و با تجربه از بین کارکنان شهرداری، مدیرانی لایق و شایسته را منصوب نمایند و پاسخگوی مطالبات و انتظارات به حق کارکنان پرتلاش شهرداری ارومیه باشند .

از شهردار محترم انتظار داریم که با 7 نامزد دیگر تصدی پست شهردار ارومیه تعامل نزدیک داشته و از برنامه سایر نامزدها در برنامه ها و اقدامات خود استفاده کنند .

مرتضی منافی گفت: تجربه نشان داده که تنها با مشورت، تعامل و همفکری می توان مسائل پیچیده شهری را حل و برطرف نمود .

وی گفت: در سالی که گذشت برای مدیریت شهری سالی سخت و ناهموار بود و عملکرد شهرداری را با مشکل مواجه ساخت. پدیده کرونا و ضربات اقتصادی و روانی آن بر مجموعه، مشکلات طرح تفصیلی و کاهش درآمدهای ناشی از صدور پروانه، و همچنین جابجایی های متعدد در بدنه مدیریت شهری از جمله مسائلی بود که پشت سر گذاردیم.به رغم وجود همه مشکلات از تمامی کارکنان و خانواده محترم شهرداری تقدیر می کنیم که با تداوم فعالیت های خود این مجموعه را همچون همیشه در خط مقدم خدمت به مردم نگه داشتند و امید است با حضور و آغاز به کار شهردار جدید با قدرت هرچه تمام و همدلی بیشتر انسجام مجموعه شهرداری بیش از پیش تقویت گردد .

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای آقای دکتر مهدیزاده آرزوی توفیق و پیروزی داریم و برای شهروندان شریف ارومیه برکت و آبادانی شهرمان را خواهانیم.

در ادامه وحید جلال زاده نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه  صحن شورای اسلامی شهربیان کرد:

امروز به برکت انقلاب اسلامی مردم در همه مسائل شرکت می کنند .

وی گفت:  جمهوری اسلامی به رای مردم احترام می گذارد .

جلال زاده بیان کرد:  ما مدیون رای مردم هستیم .

وی گفت:   همه ما مدیون حضرت امام خمینی (ره) هستیم.

شارلی انویه نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه  صحن شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد:

باید از پتانسیل های کمیسیون های مجلس استفاده کنیم .

وی گفت: توجه به طرح جامع شهر ارومیه می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند .

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد:  مشکل بافت تاریخی شهر ارومیه باید حل شود .

وی گفت: 307 هکتار بافت تاریخی در میراث فرهنگی ثبت شده است و برای مردم هیچ سودی ندارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات