بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه نکا سال 1402 وارد مدار می‌شود/ افزایش 484 مگاواتی ظرفیت نیروگاه طی دو سال آینده

بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه نکا سال 1402 وارد مدار می‌شود/ افزایش 484 مگاواتی ظرفیت نیروگاه طی دو سال آینده

به گزارش پایگاه اطلاع‌‍‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمود صادقی" در جریان بازدید از کارگاه طرح توسعه نیروگاه نکا با اعلام این خبر افزود: این پروژه سیکل‌ترکیبی به ظرفیت نامی 484 مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی 162 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه قرارداد تامین تجهیزات اصلی نیروگاه در حال نهایی شدن است، گفت: بیستم شهریورماه بازگشایی پاکات فنی اسناد مناقصه پیمانکار مشترکات (BOP) انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته درصددیم پس از بررسی نهایی، حداکثر تا دهم مهرماه تکلیف پیمانکار این بخش مشخص شود.
مجری طرح نیروگاه‌های گازی شرکت برق حرارتی ادامه داد: همچنین پس از اتمام عملیات فنس‌کشی و جداسازی محوطه طرح توسعه، پیمانکاران تسطیح و آماده‌سازی محل احداث واحدها و بازسازی ساختمان اداری عملیات اجرایی خود را آغاز کرده و این بخش نیز از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.
صادقی با بیان اینکه عملیات اجرایی مخزن طرح توسعه با ظرفیت 32 میلیون لیتر به اتمام رسیده است، گفت: اسناد مناقصه ایستگاه تقلیل فشار گاز اصلی در حال نهایی‌سازی است و در طرح توسعه از امکانات پست فعلی با اضافه کردن ظرفیت جدید استفاده خواهیم کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تزریق نقدینگی به موقع امیدواریم این پروژه تا پیک بار سال 1402 وارد مدار تولید شود.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات