نیروی انسانی شهرداری نیاز به ساماندهی دارد/نگاه ویژه به انضباط اداری و مالی/ شفاف سازی در امورات تحقق یابد/ مدیریت مالی هزینه ها در اولویت باشد/ارتقاء کیفیت خدمات در پروژه های عمرانی و خدماتی

شهردار ارومیه گفت:  با ایجاد انگیزه،  آموزش و توانمند سازی نیروها می توان در جهت رشد و توسعه  شهری در آینده گام برداشت.

به گزارش ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ دکتر حسین مهدی زاده در اولین جلسه شورای اداری شهرداری با ابراز خوشحالی از بودن در کنار کارکنان خدوم مجموعه بزرگ مدیریت شهری بیان کرد:  امیدوارم با کمک و همراهی تک تک مدیران و کارکنان تلاشگر شهرداری با آرامش و بدون حاشیه در جهت پیشبرد اهداف توسعه ای و عمران شهری در جهت رفاه شهروندی گام برداریم.

وی با بیان این که مردم ولی نعمت ما هستند، تاکید کرد:  فلسفه وجود شهرداری از مردم و برای مردم است و باید‌ با ارایه خدمات مطلوب  در همه مناطق شهری رضایت شهروندان را رقم زد چرا که خدمت به خلق الله یک عبادت به حساب می آید.

مهدی زاده با اشاره به این که هر نهادی چون مدیریت شهری متشکل از حوزه های مختلف و تنوع وظایف است، گفت:  برای ارتقاء این گونه ساختارها باید هدف گذاری کوتاه مدت و بلند مدت در چارچوب قانون تعریف و اجرا شود.

وی نیروی انسانی،  منابع مالی و تجهیزات را  سه رکن یک سازمان برشمرد .

مهدی زاده با بیان این که شهرداری ارومیه  برخوردار  از نیروی انسانی توانمند و غنی است، اظهار کرد:  نیروی انسانی شهرداری  نیاز به ساماندهی دارد و اگرچه این نیرو شاید دو برابر ساختار آن باشد اما با آموزش می توان به سمت توانمند سازی آنها حرکت کرد.
وی بدنه شهرداری ارومیه را یک بدنه جوان عنوان کرد و گفت:  با ایجاد انگیزه،  آموزش و توانمند سازی نیروهای جوان متعهد و متخصص می توان در جهت رشد و توسعه  شهری  در آینده گام برداشت.

شهردار ارومیه از  استقبال پیشنهادات و انتقادات سازنده سخن گفت و عنوان کرد: انتقادات سازنده تعالی و رشد سازمان را رقم می زند و در این راستا باید ظرفیت تحمل  پیشنهادات و انتقادات را هم داشت.

وی با بیان این که به مقوله مهم مسئولیت پذیری نگاه ویژه شود، ابراز کرد:  نباید تداخل در مسائل روی دهد و در ارتباطات درون سازمانی باید هم افزایی پر رنگ شود.

شهردار ارومیه به انضباط اداری اشاره کرد و گفت: انضباط اداری مقوله ای بسیار مهم است چرا که انضباط اداری با ایجاد آرامش از بروز خطا پیشگیری میکند،  البته این بدان معنا نیست که با برخی مسایل بصورت چکشی برخورد کرد.

وی با اشاره به دوره کاری پرسنل در این شرایط کرونایی، عنوان کرد:  دورکاری در مجموعه مدیریت شهری  عادلانه انجام شود و همچنین این دور کاری  منجر به راکد ماندن امورات نشود.

به گفته مهدی زاده به انضباط مالی در شهرداری نگاه ویژه شود چرا که این مهم جزو ضرورت های مدیریت شهری است و مدیریت مالی هزینه ها هم در اولویت ها باشد، مدیریت مالی که در درآمدهای شهرداری نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ها و سامانه هایی برای بررسی موانع و رفع مشکلات مدیریت شهری، عنوان کرد:  تشکیل کمیته های چون کمیته مطالبات، کمیته بدهی ها و سامانه ستاد با اتخاذ روش در بررسی و حل مشکلات بسیار یاریگر شهرداری خواهد بود.

شهردار ارومیه به مقوله هم افزایی و تعامل بین مدیران شهرداری اشاره کرد و گفت:  تعامل بین مدیران شهری بسیار از اهمیت برخوردار بوده و به هیچ وجه اختلاف سلیقه به تقابل با هم بودن تبدیل نشود.

وی از توجه ویژه به تبدیل وضعیت کارکنان، همسان سازی حقوق آنها، عدالت در پرداخت اضافه کاری، تکریم پرسنل، حفظ شان و منزلت پرسنل و آموزش آنها سخن گفت و بیان کرد:  این مهم با ایجاد انگیزه منجر به ارتقاء کارکنان و در نهایت ارتقاء ساختار اداری می شود.

شهردار ارومیه با اشاره به مقوله شفاف سازی در امورات ، عنوان کرد: در حوزه مالی مقوله  شفافیت را تحقق بخشیم چرا که این شفافیت  از بروز فساد جلوگیری کرده و بسیاری دیگر از مشکلات را رقم نمی زند.

وی ارتقاء کیفیت خدمات در پروژه های عمرانی و خدماتی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نگاه ویژه به فضای سبزی شهری به عنوان ویترین شهر، ارتقاء ایمنی شهری با توجه با آغاز بارش ها، و تسریع در روند ساخت پروژه های عمرانی سطح شهر را در اولین جلسه  شورای اداری مطرح کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات