سد کارده با ظرفیت ۲۶ میلیون مترمکعب، تامین کننده آب شرب مشهد

سد کارده با ظرفیت ۲۶ میلیون مترمکعب، تامین کننده آب شرب مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌‍‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امیر سالکی" با اشاره به اینکه حفاظت از زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی کشور از جمله مهم‌ترین اقدامات در جهت بالا بردن امنیت ملی و حفظ منابع مهم است، اظهار کرد: سدها و تاسیسات وابسته به آنها از جمله این مراکز مهم است.
وی افزود: این سازه‌ها همواره در جهت حوادث طبیعی مانند زلزله و سیلاب و مخاطرات غیرطبیعی مانند حملات دشمن و یا عملیات خرابکارانه بوده است.
مدیر بهره‌برداری سدهای آب شرب مشهد بیان کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که با صرف امکانات و تجهیزات کمتر نسبت به دفاع عامل، از طریق کاهش یا حذف آسیب پذیری، کنترل پیامدهای تهاجم و افزایش قدرت مرمت پذیری در مقابل تهاجم غافلگیرانه دشمن و بدون استفاده سلاح و درگیری مستقیم، تهدیدات را به حداقل می‌رساند.
در ادامه، مسئول بهره‌برداری از سد کارده شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه بررسی نکات ایمنی و حفاظتی از منظر پدافند غیرعامل با کمک کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ماه جاری انجام شد، اظهار کرد: سد کارده با ۲۶ میلیون مترمکعب ظرفیت به طور کامل به تامین آب شرب مشهد اختصاص دارد و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
احمد فرزاد فر گفت: در این بازدید تمام تاسیسات و ساختمان‌های نگهبانی و بهره برداری و انبار قطعات بازدید و نکات ایمنی و بهداشت محیطی از منظر پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات