خاموشی 1229 ماینر غیرمجاز در شیراز

خاموشی 1229 ماینر غیرمجاز در شیراز

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین صالحی" با یادآوری اینکه نصب و استفاده از دستگاه‌های استخراج برق غیرمجاز رمز ارزها، غیرقانونی و منجر به پیگردهای قضایی است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ماموران شرکت توزیع نیروی برق شیراز 1229 دستگاه ماینر را شناسایی و جمع‌آوری کرده‌اند.
صالحی ادامه داد: در حالی که هدف از پرداخت یارانه‌های کلان در بخش انرژی تامین آسایش و رفاه مردم است، استخراج غیرمجاز رمز ارز آن‌هم با برق یارانه‌ای در حقیقت به نوعی بازفروش انرژی است که اینگونه استفاده‌ها فارغ از تاثیرات مخرب اقتصادی، هم باعث آسیب به تاسیسات برق و هم ایجاد محدودیت در استفاده مجاز و به حق سایر شهروندان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ماینر و کارت گرافیک‌های غیرمجاز جمع آوری شده زمینه استفاده غیرمجاز یک میلیون و 918 هزار و 427 کیلووات ساعت انرژی برق را فراهم کرده بود، در حالی‌که این میزان انرژی می‌تواند برق 2060 مشترک خانگی را در شبانه روز تامین کند.
صالحی گفت: این تعداد ماینر بر اساس گزارش‌های مردمی و راهکارهای فنی مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز شناسایی و با دریافت حکم قضایی و همراهی ماموران نیروی انتظامی، جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی انرژی صرفه جویی شده به واسطه دستگاه‌های ماینر جمع آوری شده، بالغ بر 26 میلیارد و 449 میلیون و 720 هزار ریال بوده است، خاطرنشان کرد: نصب و استفاده از دستگاه‌های ماینر یاد شده، بالغ بر 2 میلیارد و 87 میلیون و 349 هزار و 678 ریال خسارت به سیستم برق عمومی وارد کرده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات