نورد و تولید قطعات فولادی تندیس طلایی کیفیت گرفت

نورد و تولید قطعات فولادی تندیس طلایی کیفیت گرفت

http://www.bananews.ir/در همایش معرفی و تجلیل از واحدهای برگزیده صنعت ساختمان به ۳۰ واحد برتر تندیس طلایی کیفیت از سوی رییس سازمان استاندارد ملی ایران اعطا شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم معرفی و تجلیل از واحدهای تولیدی برتر مصالح ساختمانی استاندارد کشور با اشاره به اینکه تمام کالاها در کشور مشمول استاندارد اجباری هستند، گفت: برخی از کالاها مصرفی و برخی دیگر سرمایه‌ای بوده که در این میان بخش ساختمان و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای سرمایه ای محسوب می‌شوند.

نظام الدین برزگری با بیان اینکه مسکن محل سکونت و آرامش برای هر خانواده محسوب می‌شود، افزود: از این رو باید در تمام مراحل طراحی، اجرا و ساخت مصالح ساختمانی استاندارد و نظارت دقیق صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نقش ساختمان و مصالح ساختمانی به‌عنوان اجزای تشکیل دهنده مسکن از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: از این رو تولید‌کنندگان مصالح ساختمانی وظیفه خطیری را بر عهده دارند.

رییس سازمان ملی استاندارد از ساماندهی صنعت جوش در صنعت ساختمان خبر داد و گفت: آیین‌نامه اجرایی صنعت جوش در ساختمان تا یک ماه آینده از سوی سازمان ملی استاندارد با کمک سازمان نظام مهندسی تهیه شود و در دولت به تصویب و اجرا درآید.وی با بیان اینکه در زلزله بم بیشترین آسیب ناشی از استفاده از مصالح بی‌کیفیت و عدم رعایت استانداردهای جوشکاری بوده، افزود: از این رو جوشکاری به‌عنوان یک حرفه است و باید پروانه حرفه‌ای کسب کند.

برزگری همچنین از کاهش کارمزد واردات مواد اولیه واحدهایی که دارای علائم استاندارد هستند، خبر داد و تصریح کرد: واحدهای تولیدی که دارای علائم استاندارد تولید هستند بدون تشریفات می‌توانند نسبت به واردات مواد اولیه خود اقدام کنند و همچنین کارمزد ۸ در هزار برای واردات مواد اولیه برای این تولید‌کنندگان کاهش می‌یابد.

وی از تولید‌کنندگان مصالح ساختمانی خواست تا روش‌های سنتی تولید را کنار گذاشته و براساس فناوری و تکنولوژی روز مصالح خود را تولید کنند.

مدیرعامل شرکت نورد و قطعات فولادی به ‌عنوان یکی از واحدهای برتر برگزیده مصالح ساختمانی استاندارد کشور در حاشیه این همایش گفت: محصولات فولادی از دو لحاظ آنالیز و ابعاد فیزیکی باید مورد کنترل کیفی قرار گیرند.

رضا شهرستانی با اشاره به اینکه فولاد پس از ساخت قابلیت تغییر ندارد، افزود: شرکت نورد و قطعات فولادی در راستای رعایت استاندارد‌های تولید در شرکت سیستم خود کنترلی نصب کرد که این امر موجب افزایش استاندارد تولید شد.

 

 

    نظرات