بررسی مدیریت سوخت ، انرژی و کاهش منابع آلاینده هوا در واحدهای تولیدی ، صنعتی ، معدنی و خدماتی استان در شرایط خاص آلودگی هوا در نیمه دوم سال

بررسی مدیریت سوخت ، انرژی و کاهش منابع آلاینده هوا در واحدهای تولیدی ، صنعتی ، معدنی و خدماتی استان در شرایط خاص آلودگی هوا در نیمه دوم سال

مدیریت سوخت ، انرژ ی و کاهش منابع آلاینده هوا در واحدهای تولیدی ، صنعتی ، معدنی و خدماتی استان در شرایط خاص آلودگی هوا در نیمه دوم سال با حضور دستگاه های مرتبط در اداره کل حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش «پارما» با توجه به پیش بینی های انجام شده مبنی بر کاهش فعالیت سامانه های جوی در پاییز و افزایش غلظت آلاینده های هوا در کلان شهر اصفهان و سایر شهرهای صنعتی و پر جمعیت استان ، کار گروه فرعی کاهش آلودگی هوا با موضوع مدیریت سوخت و کاهش آلودگی هوا در واحدهای تولیدی و صنعتی استان تشکیل شد .

در این جلسه که با حضور دستگاههای اجرایی و نظارتی استان ازجمله مدیریت بحران استان ، شرکت گاز استان ، برق منطقه ای ، هواشناسی ، صنعت و معدن و تجارت ، شرکت شهرکهای صنعتی و...‌ و همچنین مدیران و مسئولان HSE واحدهای تولیدی ، صنعتی ، معدنی و خدماتی بزرگ مقیاس استان برگزار شد، ابتدا وضعیت کیفی هوا در نیمه اول سال و پیش بینی میان مدت شرایط جوی و هواشناسی در نیمه دوم سال مورد بررسی قرار گرفت ، و سپس نمایندگان واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی برنامه ها و تمهیدات عملیاتی خود را در زمینه مدیریت سوخت و انرژی و همچنین کاهش آلودگی هوا در فعالیت های فرایندی خود را در شرایط خاص آلودگی هوا ارایه کردند تا حفاظت محیط زیست استان ضمن بررسی برنامه ها با فعال کردن تیم های شبانه روزی پایش و نظارت در سطح استان، اقدام های فوق را مورد کنترل بازرسی و ارزیابی قرار هد .

در این جلسه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، مدیرکل مدیریت بحران استان و همچنین نماینده شرکت گاز استان به ترتیب به شرایط خاص زیست محیطی بویژه آلودگی هوا ، محدودیت ها ، چالش ها و برنامه های عملیاتی در شرایط خاص و بحرانی در سطح استان و آمار مصرف سوخت گاز طبیعی و تنگناها در این حوزه اشاره داشتند .

سایر دستگاههای اجرایی استان نیز ضمن اعلام آمادگی و همکاری در زمینه کنترل و مهار آلودگی هوا در شرایط خاص برنامه های عملیاتی خود را مطرح کردند و موارد ذیل جهت پیگیری و اجرا به تصویب رسید.

1 . واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی برنامه های عملیاتی خود در در زمینه مدیریت سوخت ، انرژی و کاهش آلودگی در فعالیت های فرآیندی به حفاظت محیط زیست استان اعلام نمایند .

2 . پیگیری های لازم در زمینه تشکیل تیم های نظارت و پایش از واحدهای تولیدی ، صتعتی ، معدنی بلاقوه آلاینده صورت گرفته و پایش مضاعف شبانه روزی در سطح استان انجام پذیرد .

3 . با پیگیری و همکاری دستگاههای مرتبط از جمله شرکت گاز و اداره کل استاندارد لیست واحدهای تولیدی و صنعتی پر مصرف ( گاز طبیعی ) تهیه تا برنامه ریزی جهت اولویت بندی و محدود سازی مصرف گاز با رعایت الگو های صحیح و مطابق با قوانین و آیین نامه ابلاغی صورت گیرد.

.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات