مشکل کمی و کیفی آب شهر "فیروزه" در خراسان رضوی حل شد

مشکل کمی و کیفی آب شهر "فیروزه" در خراسان رضوی حل شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با بهره‌بردرای از این طرح، مشکل کمی و کیفی آب موردنیاز 3000 مشترک زیرپوشش آبفا در این شهرستان برطرف شد.
برای اجرای این طرح شامل 11.5 کیلومتر لوله گذاری و احداث واحد اول تصفیه‌خانه آب به ظرفیت 30 لیتر برثانیه 150 میلیارد ریال هزینه شده است.
در مراسم افتتاح این طرح "محمد علایی" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، شاخص برخورداری شهرستان فیروزه از آب شرب سالم را ۹۹ درصد اعلام کرد و "سید ابراهیم علوی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از سختی‌های تامین آب شرب سه میلیون 300 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی استان در پیک پنجم کرونا طی تابستان 1400 سخن گفت.
"هاجر چنارانی" نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس هم از حل مشکل کوتاه مدت و میان مدت تامین آب شرب فیروزه خبر داد و "ابوالفضل حکیم‌پور" فرماندار شهرستان فیروزه یکی از طرح‌های مهم و مورد مطالبه مردم شهرستان را آبرسانی از سد بار اعلام کرد که با وجود کمبود اعتبار و با پیگیر‌ی فراوان به ثمر رسید.
در حاشیه این مراسم مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فیروزه خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز شهروندان فیروزه در حال حاضر از دو حلقه چاه تامین می‌شود که با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به این شهر، منابع فعلی از مدار خارج خواهد شد.
"مجید سبحانی" اظهار داشت: سهم شهر فیروزه از آب سد بار یک میلیون متر مکعب در سال تعیین شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات