تجهیز مخازن بانک نمونه های بافت به سیستم هشداردهنده دمایی کاملا بومی

تجهیز مخازن بانک نمونه های بافت به سیستم هشداردهنده دمایی کاملا بومی

حمایت دفتر موزه و توسط شرکت شرکت دانش بنیان انجام شد: تجهیز مخازن بانک نمونه های بافت به سیستم هشداردهنده دمایی کاملا بومی طراحی، ارتقا و بهینه سازی سیستم هشدار دمایی کاملا بومی و تجهیز مخازن بانک نمونه های بافت و ژن توسط یک شرکت دانش بنیان انجام گرفت .

به گزارش«پارما» محمد مدادی مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص این دست آورد علمی گفت : در بانک ژن دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی، به عنوان تنها بانک ژن حیات وحش کشور، نمونه های بافت از حیات وحش کشور به منظور مطالعات ژنتیکی نگهداری می شود که در طول نزدیک به 15 سال از اقصی نقاط کشور جمع آوری شده اند.

وی افزود: این نمونه ها حسب مورد در فریزرهای منفی 20 و منفی 80 نگهداری می شوند که ضروری است به صورت دایمی پایش و کنترل شوند تا در اثر نوسانات و قطعی برق و آسیبهای سخت افزاری دچار فساد و خرابی نشوند. چنانچه این مورد در سالهای گذشته مصداق داشته و گاهی صدمات جبران ناپذیری وارد شده است.

مدادی در ادامه خاطر نشان کرد : به این منظور تجهیز فریزرها و سردخانه به سیستم پایش و هشداردهنده ضروری بود که به طور معمول توسط سیستمها و سخت افزارهای خارجی موجود در بازار انجام می شود. اما با توجه به اینکه سیستمهای مورد نظر برخط بوده و سرورهای آنها در خارج ازکشور و در اختیار شرکتهای تولیدکننده خارجی است از امنیت لازم برخوردار نیستند. به همین دلیل با سفارش دفتر موزه ملی، یک شرکت دانش بنیان طراحی و ساخت سخت افزار و نرم افزار سیستم کاملا بومی را متقبل و انجام داد که در حال نصب بر روی فریزرها و سردخانه های موزه می باشد. سامانه بر خط این سیستم نیز کاملا بومی بوده و به دلیل نصب بر روی سرورهای سازمانی از امنیت کامل برخوردار خواهد بود.

همچنین در ادامه علیرضا نصیری دارابی مدیرعامل شرکت هانی گستر شهباز در این باره گفت: با توجه به نیاز کشور به تجهیزات پایش دما و رطوبت و فشار، و به دنبال سفارش سازمان حفاظت محیط زیست، با همکاری شرکت دانش بنیان دارستان صنعت و با تکیه بر توانایی متخصصین داخلی و فارغ التحصیلان دانشگاه های ایرانی اقدام به طراحی و ساخت دستگاه دیتالاگر ثبت دما و رطوبت نموده است. و پس از طراحی و ساخت نمونه اولیه نسبت به ثبت اختراع این محصول اقدام کرده است که این اختراع در اداره مالکیت ثبت به ثبت رسیده است.

در ادامه خاطر نشان کرد، ضمن تشکر از اعتماد مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی، این شرکت به بومی سازی کامل و همچنین ارتقا و بهینه سازی (توجه به بهینه سازی مصرف انرژی و تولید سبز، بومی سازی کامل و فارسی سازی و ساده سازی کاربری و…) دستگاه ها پرداخته است.

هم اکنون علاوه بر افزایش کیفیت، حساسیت و دقت تجهیزات، تمام مراحل طراحی و ساخت دستگاه دیتالاگر شامل نرم افزار و سخت افزار انجام می شود. این شرکت ضمن تمرکز بر تولید محصولات با بالاترین کیفیت، پشتیبانی و ارتقاء خدمات را نسبت به مشتریان سرلوحه کار خود قرار می دهد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات