بهره‌مندی 3000 نفر جمعیت روستایی شهرستان "هرسین" از آب شرب پایدار

بهره‌مندی 3000 نفر جمعیت روستایی شهرستان "هرسین" از آب شرب پایدار

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "صادق عزیزی" سرپرست امور آبفای شهرستان هرسین با بیان این خبر گفت: به‌منظور رفع مشکل افت فشار آب در روستاهای تحت پوشش مجتمع تمرگ، خط پمپاژ مجتمع با لوله‌گذاری جدید و جدا سازی خط پمپاژ روستای چقاسعید از مجتمع تمرگ اصلاح شد.
وی افزود: با این اقدام مشکل چندین ساله افت فشار و قطعی آب روستاهای تحت پوشش مجتمع، مرتفع و اهالی روستاهای کهریز، تمرگ و چقاسعید با جمعیتی افزون‌‍بر 3000 نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.
عزیزی از اصلاح شبکه روستای چقاسعید به‌عنوان دیگر اقدامات انجام شده در این مجتمع یاد کرد و افزود: شبکه توزیع آب روستا به علت قدمت زیاد و فرسودگی دچار شکستگی‌های متعددی می‌شد که با اصلاح ۲۰ متر از شبکه توزیع با لوله ۹۰ پلی‌اتیلن و تعویض شیر فلکه این روستا این مشکل نیز برطرف شد.
سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان هرسین در پایان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب در جامعه خاطرنشان کرد: درخواست ما از مردم شهرستان این است که با مصرف صحیح آب و پرهیز از مصارف غیرضروری در حفظ این نعمت الهی و انتقال آن به نسل‌های آینده سهیم باشند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات