نشست سراسری و کارگاه  ملی ارتقای سواد آبی برگزار شد

نشست سراسری و کارگاه ملی ارتقای سواد آبی برگزار شد

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان  شرکت مدیریت منابع آب ایران، وزارت آموزش و پرورش و سرگروه‌های استانی کتاب‌های انسان و محیط زیست و زمین شناسی برگزار شد، تقارن آغاز سال تحصیلی و سال آبی را مبارک دانست و خاطرنشان کرد: هر چه زمان می‌گذرد به درستی راه پیموده شده در طرح ارتقای سواد آبی بیشتر پی می‌بریم.
"محمود امانی طهرانی" با بیان این که کم‌آبی باید از ما ملتی آگاه تر، حل مسئله محورتر و خلاق‌تر بسازد، افزود: طرح ارتقای سواد آبی و کتاب انسان محیط زیست باعث خلق یک ارزش مشترک بین آموزش و پرورش و شرکت‌های آب منطقه‌ای شده است. این ارزش مشترک موجب شده این سازمان‌ها به هم کمک و از ظرفیت‌های هم استفاده کنند.
در این جلسه همچنین مسئول دبیرخانه ملی کتاب انسان و محیط زیست، ضمن ارائه گزارشی از طرح ارتقای سواد آبی اظهار داشت: طی دو سال تحصیلی اخیر 34 پروژه مختلف با محوریت مانور سیلاب، ارزش آب و تغییر اقلیم از استان‌ها به دبیرخانه ملی ارسال شده است.
"محمد علی بهرامی" همچنین از تهیه اپلیکیشن سواد آبی و قرار دادن آن در اختیار دانش آموزان به عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد.
"مریم عابدینی" نماینده و رابط طرح گسترش سواد آبی وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه، با اشاره به اقلیم و موقعیت جغرافیایی ایران و تاکید بر آمایش آب محور و استقرار صنایع در جای مناسب گفت: امسال دانش آموزان پایه تحصیلی هشتم و یازدهم می‌توانند در راستای مصرف بهینه آب از اقداماتی که در این خصوص انجام می‌دهند، فیلمبرداری کرده و در کارنامه مستمر امتیاز آن را دریافت کنند.
مدیرکل دفتر اموراجتماعی و روابط عمومی منابع آب ایران نیز در این جلسه ضمن تاکید بر استمرار همکاری‌های مشترک بین شرکت‌های آب منطقه‌ای و ادارات کل آموزش و پرورش، "تغییر اقلیم؛ از ترسالی تا خشکسالی" را به عنوان موضوع محوری طرح ارتقای سواد آبی در سال تحصیلی 1401-1400 اعلام کرد.
"محمدرضا عزیزپور" در ادامه بر اهمیت ارتباط سر گروه‌های آموزشی کتاب انسان و محیط زیست و مدیران روابط عمومی شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها در جهت اجرای مطلوب‌تر این طرح تاکید کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات