صرفه‌جویی بیش از 700 میلیون مترمکعب آب استان خراسان رضوی در 3 سال

صرفه‌جویی بیش از 700 میلیون مترمکعب آب استان خراسان رضوی در 3 سال

به‌ گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد علائی" در برنامه‌ تلویزیونی با موضوع "مدیریت آب در خشکسالی، فرصت‌ها و تهدیدها"، اظهار کرد: با وجود بحران آب در تابستان، آرام‌ترین استان بودیم که این مهم قطعا بدون مدیریت مشارکتی امکان پذیر نبود، اجرای این طرح سبب صرفه‌جویی بیش از 700 میلیون مترمکعب آب در سه سال شد.
وی با بیان اینکه در طرح سازگاری با کم آبی بسیاری از مسئولیت‌های تصدی گری حوزه آب به تشکل‌های کشاورزی در راستای مدیریت بهتر واگذار شد، گفت: طبق این طرح، بسیاری از مسئولیت‌های تصدی گری حوزه آب به تشکل‌های کشاورزی داده شد، زیرا کشاورزان بزرگ‌ترین و موفق ترین مدیران آب هستند.

لزوم مدیریت کسری مخازن آب‌های زیرزمینی خرسان رضوی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با تاکید بر لزوم مدیریت کسری مخازن آب‌های زیرزمینی استان، افزود: خراسان رضوی اکنون بحرانی‌ترین منابع آب‌های زیرزمینی در سطح کشور را تجربه می‌کند و این در حالی است که در شرایط خشکسالی، ۹۵ درصد از آب استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.
علائی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که با کمترین میزان اعتبارات دولتی با کمک مردم رودخانه‌ها ساماندهی شود، خاطرنشان کرد: از زمانی که حضور تشکل‌های کشاورزی پررنگ شد روند حفر چاه‌های غیرمجاز کاهش چشمگیری داشت.
وی افزود: با توجه به شدت خشکسالی که در 100 سال گذشته بی‌نظیر بوده خوشبختانه آرام ترین استان بودیم و هیچ تنشی نداشتیم که قطعا بدون مدیریت مشارکتی امکان پذیر نبود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات