تفکیک پسماند از مبدا یک مسئولیت اجتماعی است/راه اندازی اپلیکشن تفکیک از مبدا طی آینده نزدیک/در مدیریت پسماند، نیازمند همراهی و مشارکت شهروندان هستیم

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تفکیک پسماند از مبدا را یک مسئولیت اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ هادی بصاری با بیان این که مدیریت پسماند شهری یکی از مهم‌ترین گام‌ها و ابزارها برای رسیدن به توسعه پایدار است، بیان کرد: آموزش شهروندی یکی از استراتژی‌ها  و راهکارها در این زمینه است.

به گفته وی هر شهر بایستی از ابزار مناسب و شرایط فرهنگی و اجتماعی خاص خود جهت  امر آموزش برای کاهش میزان زباله تولیدی و همکاری در برنامه‌های تفکیک از مبدا و بازیافت برای رسیدن به هدف استفاده کند.

بصاری آموزش چهره به چهره، استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی و فضای مجازی را  از روش‌های آموزش اصولی در  مقوله تفکیک از مبدا و مدیریت پسماند دانست.

وی با بیان این که از  سال های اخیر،  سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه نگاه ویژه ای به مقوله مهم تفکیک پسماند از مبدا دارد، افزود:  در همین راستا، فرهنگ‌سازی و آموزش در اولویت برنامه‌های تفکیک از مبدا قرار دارد.

بصاری  فعالیت غرفه‌های تفکیک از مبدا، واگذاری نواحی ۶ گانه به بخش خصوصی جهت جمع آوری پسماندهای خشک، جمع آوری پسماندهای خشک ادارات و سازمان‌ها، مجهزکردن تمام فرهنگسراها به مخازن ویژه پسماندهای خشک، آموزش چهره به چهره شهروندان، اجرای برنامه‌ها، آغاز آموزش و جمع آوری پسماندهای خشک در مجتمع‌های مسکونی شهر و  برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی برای کودکان جهت آموزش مقوله تفکیک از مبدا  را از جمله اقدامات سازمان  برشمرد.

وی از پیگیری ها جهت راه اندازی اپلیکشن تفکیک از مبدا جهت استفاده شهروندان در شهر ارومیه طی آینده نزدیک خبر داد و گفت:  فقط مشارکت شهروندان و رسانه‌های جمعی منجر به تسهیل در مسیر تفکیک زباله از مبدا می شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با بیان این که کودکان در اولویت برنامه‌های آموزشی قرار دارند، ابراز کرد:  کودکان از مهم ترین اقشار در جامعه هدف ما برای فرهنگ‌سازی مقوله  تفکیک زباله از مبدا است.

وی با اعلام این که نیازمند همراهی و مشارکت شهروندان ارومیه در زمینه مدیریت پسماند هستیم، اظهار کرد: با تحقق این مهم،  به اهداف از پیش تعیین شده با سرعت بیشتر نزدیک می شویم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات