بیش از 70 طرح آبی هرمزگان در دست مطالعه است

بیش از 70 طرح آبی هرمزگان در دست مطالعه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد رنجبر" اظهار کرد: مجموعه آب منطقه‌ای با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود به دنبال برنامه‌ریزی، توسعه و حفاظت از منابع آب در راستای جلب رضایتمندی و ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مردم شریف استان هرمزگان است.
​وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 71 طرح در دست مطالعه قرار دارد، عنوان کرد: این طرح‌ها در دفاتر مختلف تخصصی شرکت تهیه شده و در حال طی فرایند مطالعاتی هستند.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به مطالعات 10 سد بزرگ، ابراز داشت: مطالعات سدهای کمشک، سدیج، مرک، برآفتاب، جاماش، مهران، شریفی، زرانی، دراشکفت و ده‌شیخ در حال انجام است؛ که در صورت تامین مالی و اجرای آن‌ها، بیش از یک میلیارد متر مکعب آب در مخازن سدهای مذکور فراهم شده است.
رنجبر ادامه داد: این 10 سد بزرگ در دست مطالعه با اهدافی نظیر تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی، زیست محیطی و تعذیه آبخوان‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی در پایان اظهار داشت: از دیگر طرح‌های در دست مطالعه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان می‌توان به انجام مطالعه بیش از 100 کیلومتر خط انتقال آب، بیش از 30 هزار کیلومتر تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها و تالاب‌ها، 60 کیلومتر ساماندهی رودحانه، بیش از 30 مورد امکان سنجی احداث طرح تغذیه مصنوعی و ... می‌توان اشاره کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات