تاکید سلاجقه برایجاد درآمد پایدار در صندوق ملی محیط زیست

تاکید سلاجقه برایجاد درآمد پایدار در صندوق ملی محیط زیست

تاکید سلاجقه برایجاد درآمد پایدار در صندوق ملی محیط زیست دکتر علی سلاجقه، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه، اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس و هیات همراه روز گذشته به بازدید از صندوق ملی محیط زیست و دیدار و گفت‌وگو با اعضای هیئت مدیره این صندوق پرداختند.
به گزارش«پارما» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این نشست مسعود شهسواری، رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست به ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق و هدف ازتشکیل آن پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب این صندوق هیچ ردیف بودجه ای از دولت دریافت نمی کند خاطر نشان کرد:
این صندوق یک موسسه عمومی غیر دولتی است که منابع مورد نیاز خود را از طریق کمک های بخش های دولتی و غیر دولتی داخلی و خارجی تامین می کند از این رو که این کمک ها کاملا در چهارچوب اساسنامه و قانون است.

شهسواری با اشاره به این که صندوق محیط زیست به صورت بالقوه علاوه بر پتانسیل برنامه های مشارکتی با موسسات اعتباری ،شرکت های بیمه ،دانشگاه ها ،صندوق های محیط زیستی و شرکت های دانش بنیان ظرفیت های متعددی را برای تاسیس موسسات اعتباری و بیمه و شرکت دارد، گفت: تحقق این امر با برنامه ریزی های تدوین شده در حال انجام و تحقق است.

رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست به اهمیت استفاده از طرح هایی که دارای توجیه اقتصادی ،فنی و محیط زیستی هستند اشاره کرد و گفت : سعی داریم با استفاده از توان علمی و شرکت در پروژه های درآمد زای زیست محیطی ومشارکت شرکت های دانش بنیان حضوری فعال داشته باشیم و شاهد درآمدزایی نیز در این حوزه باشیم .

وی در ادامه به تشریح برخی از اقدامات و دستاوردهای صندوق ملی محیط زیست در چند سال اخیر پرداخت و گفت: صندوق ملی محیط زیست از هیچ کمکی برای بهبود عملکرد سازمان دریغ نکرده است.

در ادامه این جلسه امیرارسلان مهاجری طهرانی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره به ارائه گزارشی تفصیلی از عملکرد و اقدامات صندوق پرداخت.

دکتر علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این نشست با تشکر از اعضای هیئت مدیره واقدامات صورت گرفته در این صندوق خاطر نشان کرد :امیدواریم اعضای هیئت مدیره برنامه هایی که قابلیت اجرا و طرح دارند را مطرح کنند تا با همکاران و کارشناسان بتوانیم در امور جاری شما را یاری کنیم.

وی ایجاد درآمد پایدار را امری ضروری عنوان کرد و بر ضرورت اجرای این موضوع تاکید کرد.

سلاجقه در ادامه به موضوع مالیات‌های محیط زیستی اشاره کرد و گفت: همه در امر محیط زیست و ارتقا و احیای آن موظف هستیم و هر کس به هر اندازه ای که در این بستر در حال استفاده از آن است باید مشارکت در ارتقاء آن داشته باشند از این رو شرکت ها و سازمان ها موظف به پرداخت مالیات هستند تا محیط زیستی سالم به آیندگان تحویل دهیم.

دکتر سلاجقه کنوانسیون ها و مشارکت صندوق در این امر را مهم دانست و گفت حمایت از این کنوانسیون های بین المللی می تواند حضور و مشارکت صندوق را در عرصه بین المللی فراهم سازد .
وی ضمن تاکید مجدد بر آموزش و تعامل با بستر فرهنگ سازی گفت : صندوق همواره باید در این امر با برنامه ریزی های خوب نقش سازنده ای در اتقاء فرهنگ و آموزش محیط زیست داشته باشد و در تمام مقاطع آموزشی با مشارکت آموزش و پرورش و دانشگاهها و رسانه ها اعم از صدا و سیما، خبرگزاری ها ، پایگاه های خبری و سمن ها سایر نهادهای دلسوز محیط زیست همکاری شود .

رئیس سازمان محیط زیست کشور با تاکید به بحث تجهیز مراکز پایش آب و خاک و هوا در سطح کشور تاکید کرد و گفت : این بخش هم برای ما بسیار اهمیت دارد چرا که می توانید اطلاعات و داده های آماری خوبی داشته باشیم و می تواند نقش بسزایی در تهیه و تدوین برنامه های مختلف ایفا نماید .

وی در پایان با تاکید بر انسجام در بین سازمان محیط زیست با سایر ارگان ها گفت: این انسجام و همکاری با سایر ارگان ها بعنوان یک اصل در سازمان مطرح است و می تواند نقش مهمی در جامعه بشری داشته باشد .
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات