هدایت همزمان ۱۰ تا ۱۵ هواپیما در برج مراقبت/ هیچ هدایتی به صورت رباتیک در برج مراقبت صورت نمیگیرد
راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس اصلی مسئول تیم عملیاتی مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه هر گونه وسیله پرندهای که در هوا و آسمان پرواز میکند نیاز به دریافت مجوز کنترل ترافیک را دارد، گفت: یکی از اصلیترین وظایف مراقبت پرواز، کنترل ترافیک و جلوگیری از ایجاد مشکل و همچنین مانع شدن از برخورد وسایل پرندهای با یکدیگر است. او با بیان اینکه بررسی و حضور در برج مراقبت یکی از سختترین و دشوارترین فعالیتها در حیطه پروازی است، گفت: حضور افراد در این بخش نیاز به داشتن دانش بالایی دارد و تمامی افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند، باید دارای اطلاعات هوانوردی بسیار بالایی باشند. اصلی با بیان اینکه زمانی که خلبان در یک بخش هوایی فعالیت میکند، تنها درگیر پرواز خود است، اما افرادی که در کنترل هوایی فعالیت میکنند، در آن واحد با ۱۰ تا پانزده پرواز درگیر هستند و ...
متن کامل خبر در سایت باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات