واحد 4 نیروگاه طوس به شبکه سراسری برق پیوست

واحد 4 نیروگاه طوس به شبکه سراسری برق پیوست

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در راستای تداوم برنامه‌های تعمیراتی نیروگاه طوس، واحد چهار این مجموعه نیز که به منظور انجام تعمیرات میان دوره‌ای از مدار تولید خارج شده بود، مجددا به شبکه سراسری متصل شد.
در مدت زمان تعمیرات این واحد با استفاده از توانمندی‌ و ظرفیت‌های داخل نیروگاه، فعالیت‌های پیشگیرانه‌ای در بخش‌های مکانیک، الکتریک و کنترل و ابزار دقیق در دستور کار قرار گرفته است.
تعویض روغن یاتاقان الکتروموتور اف دی فن و جی آر فن، بازدید و سرویس کلیه مسیرهای سوخت و آب و بخار، همچنین کار بر روی متعلقات توربین، ترمیم لوله‌ها و رفع نشتی‌های موجود در سیستم های مختلف از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش امور تعمیرات مکانیک بوده است.
در بخش امور تعمیرات الکتریک نیز انجام اقداماتی از قبیل: چک و تمیزکاری دیودهای گردان، زغال‌های ارت توربین و ژنراتور، فیلترهای اکسایتر، کولرهای ترانس ژنراتور و ترانس‌های مصرف داخلی و لوکومات، سرویس الکتروموتورها، تست رله‌های محلی ترانس‌ها، چک و آچارکشی بریکرها در دستور کار قرار گرفته است.
چک و تنظیم ترانسمیترهای هوا و سوخت، چک و بازدید کلیه کنترل والوها، سلونوئید والوها، شات آف والوها، بازدید و سرویس ادوات سوپروایزری توربین، ایگنایتور مشعل‌ها، پوش باتون‌ها و چک کردن حفاظت‌های مهم بویلر از جمله فعالیت‌های بوده که در حوزه امور تعمیرات کنترل و ابزاردقیق انجام شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات