52 درصد مشترکان خراسان شمالی کمتر از الگوی آب مصرف می‌کنند

52 درصد مشترکان خراسان شمالی کمتر از الگوی آب مصرف می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "غلامحسین ساقی" با بیان اینکه هزینه تمام شده تولید آب شرب در استان خراسان شمالی بسیار بالاست، گفت: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب شرب (1000 لیتر آب) طبق صورت‌های مالی سال 1399، بالغ بر 2000 تومان است که مشترکان بخش خانگی، حدود 31 درصد از بهای تمام شده آب تولیدی را پرداخت می‌کنند.
وی اضافه کرد: بهای فروش هر مترمکعب آب شرب در بخش خانگی روستایی 510 تومان و شهری 658 تومان است که اگر همین میزان آب شرب را مشترکان از طریق بطری‌های بسته بندی آب خریداری نمایند، باید مبلغی در حدود 4 میلیون تومان بپردازند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آب شرب مصرفی مشترکان شهرها و روستاهای این استان، از سه سد، سه واحد تصفیه‌خانه آب، ۴۲۴ حلقه چاه، ۱۹۸ دهنه چشمه و ۱۲ رشته قنات تامین می‌شود و هزینه‌های مربوط به تامین، تصفیه، انتقال و توزیع آب شرب بسیار بالاست و گاها شرکت ناچار است از فواصل بسیار دوردست نسبت به تامین و انتقال آب شرب به منازل مشترکان اقدام کند که تقاضا داریم مشترکان عزیز نیز با مصرف بهینه آب و پرداخت به موقع قبوض آب و فاضلاب یاریگر خادمین خود باشند.
ساقی با بیان اینکه در خراسان شمالی الگوی مصرف آب شرب در بخش خانگی 15 مترمکعب در ماه تعیین شده است، گفت: 52 درصد مشترکان کمتر از الگوی آب مصرف می‌کنند و  متوسط بهای فروش هر مترمکعب برای مشترکان تا الگوی مصرف حدود 312 تومان است.
این گزارش می‌افزاید، در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی دارای 356 هزار و 222 مشترک آب و 83 هزار و 756 مشترک فاضلاب است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات