سلاجقه: تغییر اقلیم حفاظت از آب و خاک را تحت تاثیر قرار داده است

سلاجقه: تغییر اقلیم حفاظت از آب و خاک را تحت تاثیر قرار داده است

سومین همایش بین الملی جوانان، حفاظت خاک و آب برگزار شد سلاجقه: تغییر اقلیم حفاظت از آب و خاک را تحت تاثیر قرار داده است سومین همایش بین الملی جوانان، حفاظت خاک و آب با حضور دکتر علی سلاجقه معاون رییس جهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش«پارما» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر علی سلاجقه در این همایش با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای بزرگ حفاظت آب و خاک مهین اسلامی و ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این نشست علمی که در شرایط حاد کرونایی در سطح عالی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: آب و خاک یکی از مسایل بنیادی همه کشورها است و همه کشورهای دنیا، برنامه و استراتژی های مدون عالمانه طراحی و اقدام می کنند .

وی با تاکید بر این که تغییر اقلیم از مسائل جدی حاکم بر دنیای امروز است، افزود: تغییر اقلیم بحث حفاظت از آب و خاک را شدیدا تحت تاثیر قرار داده و می طلبد با استفاده از رویکردها و علوم جدید شرایط حاکم بر دنیا را متخصصین و مجموعه علما اندیشمندان جوان به این موضوع ورود کنند و مورد پردازش قرار دهند.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اثرات بیماری کووید 19 بر محیط زیست گفت: شرایط پساکرونا ما را در معرض مباحث آب و خاک چه از نظر کیفی و چه کمی قرار می دهد.

وی افزود: از یک جنبه بحث کاهش آلاینده ها، کاهش تماس انسان با طبیعت ، کاهش مسایل حمل و نقل زمینی و هوایی و همچنین بهره برداری های بی رویه ای که از زمین انجام می شود به نوعی تحث تاثیر قرار گرفته و احساس می کنیم این موارد کاهش پیدا کرده که همگی متاثر از این آلاینده هاست .

سلاجقه ادامه داد: از طرفی دیگر بحث آلاینده هایی است که ناشی از استفاده از مسایل مختلفی از جمله بحث دست کش ها، ماسک یا مسایل بیمارستانی است به نوعی مقوله آب و خاک دنیا از جمله کشور ما را تحث تاثیر قرار داده است که امیدوارم دانشمندان جوان به این موضوع بپردازند و با برگزاری این همایش بین المللی از زوایای مختلف موضوع حفاظت خاک و آب که مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد شاهد دستاورد خوبی در این حوزه باشیم .
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات