2700 میلیارد ریال صرف تامین آب روستاها در خراسان رضوی می‌شود

2700 میلیارد ریال صرف تامین آب روستاها در خراسان رضوی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سید ابراهیم علوی" افزود: در همین رابطه نسبت به انجام تفاهم اولیه با سیستم بانکی اقدام شده است.
وی با اشاره به سقایی حدود یک میلیون و 250 هزار مشترک شهری و روستایی با سه میلیون و 300 هزار جمعیت توسط آبفا، وجود هفت چالش در ارائه خدمات به مشترکان تحت پوشش را خاطرنشان کرد.
"سید ابراهیم علوی" با اظهار نگرانی نسبت به کاهش شدید سطح سفره‌های آب زیرزمینی و محدویت حریم و عدم امکان توسعه منابع آب در بسیاری ازدشت‌های استان اظهار داشت: افزایش فواصل تامین تا محل مصرف آب و تشدید حساسیت‌های محلی و اجتماعی، تغییرات کیفی آب ناشی از ادامه پدیده خشکسالی و کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی شرایط تامین آب شرب در 86 شهر و دو هزار و 254 روستای تحت پوشش را با مشکل مواجه کرده است.
به گفته وی تعرفه‌های پایین و افزایش هزینه اجرای پروژه‌ها و محدودیت در تامین منابع مالی هم به مشکلات موجود دامن زده است.
علوی اظهار داشت: با این حال آبفای خراسان رضوی با توجه به رسالت خود در تامین آب شرب مشترکان، تمام توان  خود را برای بکار گرفته تا خللی در آبرسانی به شهرها و روستاها ایجاد نشود.
وی خواستارتخصیص حداقل 15 درصد از اعتبارات استانی به پروژه‌های آب و فاضلاب و همچنین سه هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های اضطراری سایر شهرها و روستاهای بحرانی شد.
وی اعلام کرد: 100 درصد جمعیت شهری و 94 درصد جمعیت روستایی از خدمات آبفا بهره‌مند هستند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات