ترانزیت بیش از۸ میلیون تن کالا در۱۰ ماه امسال

ترانزیت بیش از۸ میلیون تن کالا در۱۰ ماه امسال

http://www.bananews.ir/رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‎ای کشور گفت: ۸ میلیون و ۲۰۹هزار تن کالا در۱۰ ماه سال جاری از مرزهای ترانزیتی کشور عبور کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر شهریار افندی‌زاده افزود: این مقدار ترانزیت کالا درسال جاری نشان دهنده افزایش جابه‌جایی ۲٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه کالای ترانزیت، کالایی است که از یک مرز وارد و از مرز دیگر خارج می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر در کشور۲۴ پایانه مرزی و۱۱ بندر دارای امکانات ترانزیت کالا است.

افندی‌زاده افزود: بندرعباس نخستین پایانه ورودی کالای ترانزیت و بندرامام خمینی(ره) نخستین پایانه از لحاظ خروج کالا محسوب می‌شود علاوه بر این پایانه سرخس نیز رتبه پنجم ورود و چهارم خروج کالا را در کشور به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه به نقش پایانه سرخس در توسعه ترانزیت کشور، اظهار کرد: این پایانه یکی از نقاط کلیدی ترانزیت کالای شرق کشور شناخته می‌شود که وجود توامان راه آهن و جاده این منطقه را با ۷ کشور همسایه مرتبط کرده و بر اهمیت این شریان ترانزیتی افزوده است.

وی به کمبودهای پایانه سرخس اشاره کرد و گفت: نبود پل مرزی مشترک با ترکمنستان و کمبود مراکز تجاری عمده مشکلات منطقه محسوب می‌شوند که اولی با انجام مذاکرات مشترک با مقامات ترکمنستان و دومی با خرید زمین جهت مقاصد تجاری رفع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اقدامات مهم عمرانی در حال اجرای وزارت راه وشهرسازی در بخش راه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ساخت۵۰۰ کیلومتر آزادراه، ۷۰۰کیلومتر بزرگراه، تبدیل بزرگراه‌های کشور به آزادراه از طریق جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و ایجاد مرکز مدیریت راه‌های کشور در استان‌ها از مهمترین اقدامات درحال اجرا در عرصه راه‌های کشور محسوب می‌شود.

 

 

    نظرات