نباید کریدور CPEC را با بندر چابهار مقایسه کرد/ هزینه ارسال بار به بنادر ایران افزایش یافته است

نباید کریدور CPEC را با بندر چابهار مقایسه کرد/ هزینه ارسال بار به بنادر ایران افزایش یافته است

مدیرکل تجاری سازی و تشکل‌های وزارت راه اظهار داشت: تجار باید اطمینان خاطر داشته باشد که بار با حداقل ریسک به مقصد می‌رسد، ‌ حال اینکه ناشی از تحریم‌ها بنادر و خطوط کشتیرانی ایران تحت تاثیر قرار گرفته‌اند از این رو هزینه ارسال بار به بنادر ایران افزایش یافته در نتیجه مزایای رقابتی ایران کاهش پیدا کرده‌است. امین ترفع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره راه‌اندازی کریدور اقتصادی چین- پاکستان (CPEC) و اثرگذاری آن بر سایر کشورهای منطقه به ویژه بر چابهار و بندر شهید بهشتی اظهار داشت: در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشیم که حمل و نقل یکی از شئون اقتصاد است. مدیرکل تجاری سازی و تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری چین در پاکستان تنها در بخش حمل و نقل نیست و در تمام شئون اقتصادی پاکستان در حال سرمایه‌گذاری است، گفت: چین سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی، زیرساخت‌های اقتصادی و ...

متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    منبع خبر

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا) یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات