بازدید رئیس جمهور از طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان اردبیل

بازدید رئیس جمهور از طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان اردبیل

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بازدید از طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان اردبیل گفت: تمامی تلاش و همت خود را بکار ببندید تا طرح در دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.
رئیس جمهوری تصریح کرد: با پیگیری از طریق مختلف، تامین بودجه در مهلت مقرر و برنامه ریزی انجام شده نسبت به تکمیل و بهره‌برداری ازطرح برای بهره مندی مردم تلاش‌ خود را بکار ببندید.
بر این اساس، "عباس جنگی مرنی" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در این بازدید گفت: طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان اردبیل به‌طول ۹۲ کیلومتر و در قالب ۴ ناحیه عمرانی در سه شهرستان پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در شمال استان اردبیل اجرای می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح در وسعت حدود ۳۷ هزار هکتار  در حال احداث است، خاطرنشان کرد: ۶ دستگاه سیفون فولادی، ۴۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ باب پست توزیع برق از مشخصات این طرح است.
جنگی مرنی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال برای احداث شبکه اصلی این طرح هزینه شده است، اظهار داشت: ارزش روز این تاسیسات بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد ریال است و برای تکمیل بقیه کارهای باقی‌مانده این طرح حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی اسکان ۱۰ هزار خانوار عشایری، درآمد سالیانه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال، ایجاد فرصت اشتغال‌زایی در منطقه، جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه و افزایش تولیدات کشاورزی، باغی و لبنی را از اثرات اجتماعی احداث طرح عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این طرح هم اکنون ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات