عبور از پیک امسال با حفر 27 حلقه چاه آب جدید در خراسان رضوی

عبور از پیک امسال با حفر 27 حلقه چاه آب جدید در خراسان رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهدی جهان طلب" با بیان اینکه با این اقدام 441 لیتر برثانیه به توان تولید آب استان افزوده شد، تابستان سال جاری را یکی از فصول گرم چند سال اخیر دانست که با همراه شدن موج پنجم کرونا باعث افزایش مصرف آب در شهرها و روستاها شده است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود وضعیت سخت تامین آب در 86 شهر و دو هزارو 240روستا تحت پوشش ،  با تلاش شبانه روزی مجموعه آبفا در سطح استان پیک مصرف 1400 پشت سر گذاشته شد.
وی در همین رابطه به استحصال حدود 670 میلیون مترمکعب آب در شش ماه نخست امسال در شهرها و روستاهای این استان اشاره کرد و افزود: این میزان آب برای شرب سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت تحت پوشش آبفا تامین شده است.
وی از جمله چالش‌های آبفا در کنار کمبود منابع مالی را ادامه پدیده خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی به‌ویژه در سال آبی گذشته و جاری و همچنین فرسودگی خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع برشمرد و اظهار داشت: 56 هزار و 666 مورد اتفاق طی سال جاری در شهرها و روستاهای رفع شده است.
جهان طلب افزود: از این تعداد سه هزار و 652 فقره اتفاق در بخش خطوط انتقال، 28 هزار و 403 مورد در انشعابات و 24 هزار و 608 مورد هم روی شبکه‌های توزیع آب رخ داده که با تلاش شبانه روزی همکاران رفع شده است.
وی اصلاح و بازسازی سه هزار و 315 انشعاب، تجهیز و برق‌رسانی به 29 حلقه چاه را در همین مدت یادآور شد و اعلام کرد: توان ذخیره آب در استان با اقدامات انجام شده 11 هزار و 500 متر مکعب افزایش یافته است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات