بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر اجتناب‌ناپذیر است

بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی خلجی" در جلسه شورای مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با مجمع نمایندگان مجلس با اشاره به بروز خشکسالی بی‌سابقه و به تبع آن مشکلات صنعت آب و برق، از اصلاح تعرفه‌های صنعت برق به‌عنوان یک ضرورت انکارناپذیر جهت اصلاح اقتصاد صنعت برق یاد کرد و افزود: در شرایط فعلی و با رشد مصرفی که در بخش برق داریم امکان پاسخگویی کامل با چالش اساسی مواجه خواهد شد.
خلجی از مدیریت مصرف و اصلاح تعرفه‌ها در ایام پیک برق به عنوان راهکارهای کوتاه مدت یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به ارزشمندی و محدودیت انرژی، حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و گذر از انرژی‌های فسیلی یک ضرورت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، ظرفیت بسیار خوب شبکه برق منطقه را از مزیت‌های آن برشمرد و از اعلام آمادگی جهت تامین برق سرمایه‌گذاران و صنایع جدید برای توسعه منطقه خبر داد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان در پایان، اقدامات این شرکت را در جهت اصلاح و بهینه سازی پست ۲۳۰ کیلوولت قزوین، افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت بویین‌زهرا و تامین برق شهرک‌های صنعتی استان و سایر اقدامات را که جهت تامین و پایداری برق منطقه درحال انجام است را تشریح و به اطلاع نمایندگان استان رساند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات