صرفه‌جویی 10 میلیون مترمکعب برداشت از منابع آب زیرزمینی در استان مرکزی

صرفه‌جویی 10 میلیون مترمکعب برداشت از منابع آب زیرزمینی در استان مرکزی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عزت اله آمری" با اعلام این خبر افزود: در هفت ماه گذشته با همت و پیگیری امورهای منابع آب، 77 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده که این امر صرفه‌جویی 2 میلیون مترمکعب از منابع آبی را در پی داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به افت روز افزون سطح آب‌های زیرزمینی و ممنوعیت توسعه بهره‌برداری جهت مصارف کشاورزی و محدودیت‌های استفاده از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، جلوگیری از تخلفات منابع آبی در محدوده عملکرد این شرکت امری ضروری است.
آمری با اشاره به اینکه در این مدت 262 عدد کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است، تصریح کرد: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب موجب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت آب‌های زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند.
وی افزود: با نصب این تعداد کنتور و همچنین جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های پروانه‌دار 8 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است. ضمن اینکه با اصلاح و تعدیل 271 مورد از پروانه‌های بهره‌برداری، 16 میلیون مترمکعب کاهش برداشت برای پروانه‌های بهره‌برداری در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی ادامه داد: در هفت ماهه سال جاری، تعداد  16 دستگاه حفاری غیرمجاز نیز توقیف شده است.
آمری با بیان اینکه تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی وظیفه اصلی و یکی از تکالیف قانونی ما است، افزود: امیدواریم در فرصت باقی مانده تا پایان سال جاری، با همت هر چه بیشتر در همه ارکان شرکت، مسائل مربوط به صیانت از منابع آب با جدیت بیش از پیش پیگیری شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات