بخشودگی 23 درصد قبوض برق در کهگیلویه و بویراحمد

بخشودگی 23 درصد قبوض برق در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جمال معتمدی زاده" گفت: در هفت ماهه گذشته بیش از 725 هزار قبض برق در استان کهگیلویه و بویراحمد برای مشترکان خانگی صادر شده که از این تعداد، حدود 165 هزار قبض شامل بخشودگی صد درصدی شده است.
وی با برشمردن مزایای طرح بخشودگی صد درصدی اظهار داشت: این طرح با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی است که تغییر نگرش مصرف کنندگان «بخش خانگی» به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی آن است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا 100درصد تعرفه برق بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: مشترکان کم مصرف حدود 30 درصد از کل مشترکان را شامل شده که مصرف آنها در حدالگوی کم مصرفی است و مشمول تخفیف 100 درصدی صورتحساب می‌شوند.
وی افزود: مشترکان خوش مصرف حدود 55 درصد کل مشترکان هستند که تعرفه آنها بدون تغییر است و با اقدامات بهینه‌سازی می‌توانند در دسته کم مصرفان قرار گرفته و  مشترکان پُرمصرف هم که حدود 15 درصد از مشترکان هستند، بیش از الگوی تعیین شده مصرف برق دارند که به آنها شش ماه فرصت داده می‌شود با به‌کارگیری آموزش‌های بهینه سازی خود را به الگوی خوش مصرفی برسانند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، اعتبار ریالی که شامل بخشودگی قبض مشترکان کم مصرف در این استان شده را 11 میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: تعداد مشترکان خانگی در این استان 228 هزار و 610 مشترک بوده که بیشترین مشترکان برق را شامل می‌شوند.
معتمدی زاده تصریح کرد: مجموع مشترکان برق در استان کهگیلویه و بویراحمد 277 هزار و 55 مشترک است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات