انسداد 91 حلقه چاه غیر مجاز در استان تهران

انسداد 91 حلقه چاه غیر مجاز در استان تهران

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) ، "احمد علی قربانیان" با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی و صیانت از منابع آبی و با پیگیری و تلاش گروه‌های گشت و بازرسی امورهای منابع آب استان، از تعرض به منابع آبی جلوگیری و 91 حلقه چاه غیرمجاز با مجموع عمق سه هزار و 620 متر و میزان دبی حدود 39 لیتر برثانیه مسدود شد.
وی با بیان اینکه با انجام این عملیات از تخلیه سالانه 464 هزار و 994 متر مکعب آب از منابع زیر زمینی جلوگیری شد، گفت: بیشترین تعداد چاه‌های مسدود شده به ترتیب مربوط به امورهای منابع آب تهران، شهریار و شهرری بوده است.
قربانیان با اشاره به اینکه طی مدت مذکور130 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان شناسایی شد که اقدامات لازم جهت انسداد این چاه ها در حال انجام است، خاطرنشان کرد : با توجه به همکاری موثر میان شرکت آب منطقه‌ای تهران و قوه قضاییه، تاکنون برای انسداد چاه‌های غیرمجاز استان ، 404 اخطاریه صادر و 78 حکم قضایی نیز اخذ شده است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت در ادامه با تاکید بر اینکه به‌منظور کنترل و مدیریت میزان مصرف آب از چاه‌های مجاز، 42 دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری نصب شدند، اظهار کرد: در همین راستا، 473 حلقه چاه مجاز نیز مورد کنترل و بهره برداری دوره‌ای قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: همچنین با توقیف 8 دستگاه حفاری غیرمجاز، از حفر غیرقانونی چندین چاه دیگر در محدوده عملکرد تهران بزرگ، شهریار، دماوند و ورامین، جلوگیری شد که خود گام موثری در حوزه صیانت و حفاظت از منابع آبی محسوب می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه حفاظت از حرایم رودخانه‌ها و منابع آب‌های سطحی یکی دیگر از وظایف مهم امور حفاظت و بهره‌برداری است که با جدیت تمام توسط کلیه امورهای منابع آب استان، اجرا می‌شود، تصریح کرد: طی یک ماه گذشته، در بخش آب‌های سطحی با تلاش کارشناسان مربوطه، مساحتی بالغ بر 81 هزار و 121 متر مربع از بستر رودخانه‌ها در سطح استان تهران رفع تصرف و از دست متجاوزان به حریم این بسترها خارج شد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت در پایان با تاکید بر لزوم ‏فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در کشور و آگاه سازی مردم از وضعیت بحرانی منابع آبی و خطرات ‏و پیامدهای ناشی از این بحران، گفت: صیانت از منابع آب‌های سطحی و جلوگیری از برداشت غیرمجاز از منابع آب‌های زیر زمینی در حال حاضر یکی از بزرگترین دغدغه شرکت است و حوزه حفاظت و بهره برداری به عنوان بازوی اجرایی شرکت، در خط مقدم حفاظت از این منابع ارزشمند ملی، تمام تلاش و همت خود را به کار می بندد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات