رهاسازی یک روباه وحشی پس از تیمار و درمان در شهرستان شاهین شهر و میمه

رهاسازی یک روباه وحشی پس از تیمار و درمان در شهرستان شاهین شهر و میمه

رهاسازی یک روباه وحشی پس از تیمار و درمان در شهرستان شاهین شهر و میمه

یک روباه وحشی که در اثر گزش مار دچار آسیب شدید شده بود پس از تیمار و بهبودی در شهرستان شاهین شهر و میمه به دل طبیعت بازگشت .

به گزارش«پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه، یک روباه وحشی که در اثر گزش مار دچار آسیب شدید شده بود پس از تیمار و بهبودی کامل به دل طبیعت این شهرستان بازگشت .

این روباه که در پادگان شهید خرازی شاهین شهر با گزش مار دچار مصدومیت شده بود توسط پرسنل پادگان زنده گیری و تحویل اداره حفاظت محیط زیست شاهین شهر گردید.

پس از بررسی و معاینات پزشکی مشخص گردید علاوه بر گزش، از ناحیه سر نیز دچار آسیب شده است و مامورین یگان حفاظت اداره محیط زیست شاهین شهر حیوان را جهت درمان، تحویل انجمن دوستداران حیات وحش داد.

مراحل درمان حیوان شامل ترزیق پاد زهر و سرم های تقویتی مختلف بوده بطور که حیوان پس از گذشت حدود یک ماه بهبودی کامل و حتی قدرت شکار را حاصل نمود در نهایت در دامان طبیعت رها سازی شد.

بی شک حفظ محیط زیست بدون همکاری و همیاری مردم امکان پذیر نیست .

مردم باید در صورت مواجه شدن با حیات وحش آسیب دیده، موضوع را در کوتاه ترین زمان به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست در هر شهرستان گزارش دهند تا ضمن همیاری در تیمار، آن حیوان در اولین فرصت به زیستگاه مناسب خود باز گردد.

روباه وحشی به تیره سگ سانان ( Canidae ) خانواده‌ای از راسته گوشتخواران پستانداران تعلق دارد.

روباه‌ها دارای انواع مختلفی هستند و به دلیل سازگاری با محیط‌های مختلف می‌توانند در هر نقطه‌ای از زمین به آسانی زندگی کنند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات