تحویل یک پرنده باکلان توسط شهروند دوستدار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شاهین شهر و میمه

تحویل یک پرنده باکلان توسط شهروند دوستدار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شاهین شهر و میمه

تحویل یک پرنده باکلان توسط شهروند دوستدار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شاهین شهر

یک پرنده باکلان توسط شهروند دوستدار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه تحویل داده شد.

به گزارش«پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهرو میمه، یک پرنده باکلان که در اثر ضعف و بی حالی قادر به پرواز نبود توسط شهروندان به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه تحویل گردید .

پس از بررسی ها و معاینات پزشکی مشخص شد این پرنده به دلیل ضعف و بی حالی شدید توانایی پرواز و بازگشت به طبیعت را ندارد،

ماموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه پرنده را جهت تیمار تحویل انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم نمودند که سرانجام پس از درمان و بهبودی کامل در دامان طبیعت رها گردید .

باکلان -phalacrocoracidae( پرندگانی هستند آبزی ، با جثه بزرگ ، منقار دراز ، پرو بال تیره ، بال های نسبتا کوتاه ، دم تقریبا بلند و پاهای پرده‌دار کامل . گاهی با غواص ها اشتباه می شوند ولی به وسیله دم و بال های بلند‌تر و منقاری که در انتها قلاب مانند است از آنها مشخص می گردند .

در پرواز ( بر خلاف غواص ها ) گردن خود را اندکی بالاتر از امتداد بدن نگه می دارند . در هنگام پرواز دسته جمعی مانند غازها در یک خط یا به شکل ( V ) پرواز می کنند .

اغلب روی صخره ها و پایه ها با بال های نیمه باز به استراحت می پردازند .هنگام شنا کردن به غواص ها شباهت دارند ، ولی گردن را راست و منقار را اندکی بالا نگه می دارند .نر و ماده آنها همشکل است و روی درخت ها یا صخره ها آشیانه می سازند از ماهی ها ، دوزیستان و سخت پوستان تغذیه می کنند .

از گونه‌های بومی ایران می‌توان به باکلان گلوسیاه و باکلان کوچک اشاره کرد.باکلان‌ها از مرغان دریایی میان‌جثه تا بزرگ‌جثه هستند.

اندازه آن‌ها از باکلان کوتوله که 45 سانتیمتر طول و 340 گرم وزن دارد آغاز می‌شود تا باکلان بی‌پرواز که 100 سانتیمتر طول و 5 کیلوگرم وزن دارد.

البته باکلان عینکی که به‌تازگی منقرض شده با میانگین وزن 6/3 کیلوگرم از همه دیگر گونه‌ها بزرگ‌تر بود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات