رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: طرح محیط یار از پیش دبستانی اجرا شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: طرح محیط یار از پیش دبستانی اجرا شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: طرح محیط یار از پیش دبستانی اجرا شود رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:طرح محیط یار برای دانش آموزان سوم تا پنجم ابتدایی تدارک دیده شده که چنانچه از پیش دبستانی آغاز شود اثرگذاری به مراتب بالاتری دارد.
به گزارش«پارما» از ایرنا، علی سلاجقه روز یکشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی در آیین آغازین طرح محیط یار دانش آموزی در استان بوشهر افزود: محیط یار طرحی ارزشمند است که باید رفته رفته برای اجرا آن در تمام رده‎‌های دانش آموزی تلاش شود.

وی یادآورشد: باتوجه به اینکه محیط زیست دریایی و خشکی استان بوشهر در بحث توسعه دچار خسارت هایی شده باید با جلب مشارکت دانش آموزان در بعد فرهنگ‌سازی نسبت به حذف آلاینده ها اقدام کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهارداشت:محیط زیست و منابع طبیعی در کشور و حتی بعد جهانی وضعیت مناسبی ندارد که با چنین شرایطی اصلی ترین کار برای حفظ محیط زیست فرهنگ‏‌سازی است.

سلاجقه گفت: این فرهنگ‌سازی از خانواده آغاز می‌‏شود و دانش آموزان به عنوان محیط یار باید رسالت خود را از منزل اجرایی کنند.

وی بیان کرد: دانش آموزان به عنوان آینده‏‌ سازان باتوجه به قلب بی آلایش خود که هنوز دچار آلاینده ‏های طبیعی و معنوی قرار نگرفته بدون شک می‌توانند سفیران اصلی در حفظ شاخص‌های مصرف بهینه منابع مانند برق، آب و گاز، تکفیک از مبدا پسماند در خانواده باشند.

وی افزود: در آیه‎ ها، روایات، آموزه های دینی و دانش بومی نسبت به آموزش تاکید بسیار شده که باید خدا را شاکر بود که در دین اسلام توجه ویژه ‎ای به این موضوع شده است.

سلاجقه اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح از تمامی دست اندرکاران از جمله ادارات کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش و سازمان مردم نهاد قدردانی می‏‌شود که برای ارتقا فرهنگ محیط زیستی تلاش می‏‌کنند.

در این آیین پنج نفر از دانش آموزان مدرسه پسرانه شهید سلخی پایگاه ششم شکاری بوشهر به عنوان محیط یاران نمونه تجلیل شدند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات