نشست مشترک نمایندگان مجلس با مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد

نشست مشترک نمایندگان مجلس با مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد

نشست مشترک نمایندگان مجلس با مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد نشست مشترک رئیس و مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست با کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی هم‌چنین فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
به گزارش «پارما» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این نشست مشترک که عصر امروز برگزار شد، محمدجواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی و جمعی از اعضای این کمیسیون هم چنین سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست و جمعی از اعضای این فراکسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

در این نشست مشترک که به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست و در سالن همایش‌های این سازمان برگزار می‌شد، پس از سخنان اصغر دانشیان، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان، مدیران مرکز هوا وتغییر اقلیم، ارزیابی زیست محیطی و ستاد ملی مبارزه با پدیده گرد و غبار و مدیریت پسماند به ارائه گزارشی از وضعیت حوزه مسئولیت خود پرداختند و پس از بیان چالش‌ها و راهکارهای پیشنهادی برای بهبود امور، به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد که سایر مدیریت‌های سازمان در جلساتی اختصاصی با اعضای کمیسیون کشاورزی ادامه مباحث مشترک را مطرح و در مورد مسائل بحث و بررسی صورت گیرد.

رفیعی: نیاز امروز محیط زیست کشور، مدیریت اکوسیستمی است


در ادامه این نشست، سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن استقبال از انتخاب دکتر سلاجقه به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست از وی خواست سازمان حفاظت محیط زیست را از کلیشه‌ها خارج کرده و در بطن اجرا قرار دهد.



وی با تاکید بر حمایت کمیسیون و فراکسیون از مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشکلات و چالش‌های موجود راه‌حل‌هایی مشخص دارد و اغلب با خوش سلیقگی‌های مدیریتی مسائل قابل حل است.

رفیعی در ادامه با اشاره به این نکته که مدیریت تک‌جانبه به هیچ وجه موفق نیست و برای بهبود شرایط نیاز به مدیریت اکوسیستمی است، خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نیاز است شما برای حل مسائلی مانند آلودگی هوا و مدیریت پسماند، کنسرسیومی از دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد سریع امور بهره ببرید.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم هم چنین با تاکید بر ضرورت بازگشت جرائم و عوارض محیط زیستی به صندوق ملی محیط زیست، خواستار تجدید نظر در برخی ارزیابی‌های زیست محیطی شد و گفت: ما در کنار حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ملزم به پیشرفت و توسعه هستیم و در این مسیر باید رویکرد ارزیابی اثرات استراتژیک زیست محیطی را در دستور کار قرار داد.

وی در ادامه از مدیریت سازمان خواست تا بیش از همیشه از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند و این موضوع را چاره حل بسیاری از چالش‌ها و بحران‌های امروز کشور دانست.

عسگری: سازمان حفاظت محیط زیست باید بر اساس نقشه راه حرکت کند

در ادامه این نشست، محمدجواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنانی پرداخت.
عسگری با بیان این که حال محیط زیست خوب نیست، خطاب به سلاجقه گفت: شرایط کار برای شما و همکارانتان بسیار خطیر و سنگین است و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود تا شرایط به حالت طبیعی و پس از آن به شرایط مطلوب بازگردد.



وی با تاکید بر این نکته که سازمان حفاظت محیط زیست باید بر اساس نقشه راه و برنامه حرکت کند، تصریح کرد: نگاه کمیسیون و مجلس این است که دکتر سلاجقه و سازمان حفاظت محیط زیست در تدوین برنامه هفتم توسعه نقش موثری داشته باشند. هم چنین در بحث بودجه 1401 این آمادگی وجود دارد تا اعتبارات محیط زیست با تعامل دوجانبه بررسی و بازنگری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در بخش پایانی سخنان خود به ارائه سیاهه‌ای از چالش‌های موجود و پیش روی محیط زیست کشور پرداخت و گفت: کمیسیون به صورت تمام قد در کنار سازمان حفاظت محیط زیست خواهد ایستاد و با شما همراهی خواهد کرد تا فضا برای تحول و اجرای برنامه‌های اثربخش فراهم شود.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات