خط دوم راه‌آهن اهوازـ خرمشهر آماده بهره‌برداری است

خط دوم راه‌آهن اهوازـ خرمشهر آماده بهره‌برداری است

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه‌آهن جنوب در خصوص پروژه‌های در دست بهره‌برداری راه‌آهن جنوب تا پایان سال‌جاری گفت: نوسازی خط ‌آهن شوشترـ هفت‌تپه در حال اجرا است و تا سال آینده به اتمام می‌رسد و خط دوم راه‌آهن اهوازـ خرمشهر به طول۴۰ کیلومتر نیز آماده بهره‌برداری است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این‌که کار بازسازی خطوط ایستگاه‌ها و بازسازی بلوک‌های خط‌آهن هفت‌تپه هم در دست اجراست، تصریح کرد: عملیات اجرایی تبدیل پنج تقاطع هم‌سطح به روگذر در مسیر اهوازـ خرمشهر هم در دست اجراست که تا پایان امسال عملیات اجرای ۲ تقاطع به اتمام می‌رسد.

وی از شروع به‌کار پروژه‌ CTC با کنترل مرکزی ایستگاه‌ها در اهواز خبر داد و افزود: در صورت اتمام این پروژه از ایستگاه اهواز تا ایستگاه تپه سفید تهران، تمام مسیرسازی و کنترل قطارهایی که در حال تردد در این مسیر هستند توسط مرکز کنترل مرکزی اهواز انجام می‌شود.

رشیدی با بیان این‌که راه آهن خوزستان از نظر حمل و نقل و جابه‌جایی در رتبه پنجم قرار دارد، تصریح کرد: سالانه بیش از ۶ میلیون تن کالا در مسیر خطوط این راه‌آهن حمل و جابه‌جا می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با بیان این‌که در ۱۱ ماهه امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر توسط راه‌آهن جنوب جابه‌جا شدند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود کیفیت خطوط و ایستگاه‌های راه‌آهن افزایش یابد تا موجب رضایت مردم استان شود.

 

 

    نظرات