آیت‌الله نوری همدانی:واحدهای صنعتی آلاینده به بیرون از حریم شهرها منتقل شود

آیت‌الله نوری همدانی:واحدهای صنعتی آلاینده به بیرون از حریم شهرها منتقل شود

آیت‌الله نوری همدانی: واحدهای صنعتی آلاینده به بیرون از حریم شهرها منتقل شود آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: مساله انتقال واحدهای صنعتی آلاینده از حریم شهر به خارج از آن و دفع اصولی زباله ها یک اقدام مهم و اساسی است که باید مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست باشد. به گزارش«پارما» از سایت سازمان حفاظت محیط زیست، ایرنا / آیت‌الله حسین نوری همدانی روزپنجشنبه در دیدار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در قم،افزود: بزرگی شهرها و توسعه شهرنشینی باعث حساسیت بیشتر مسائل زیست محیطی شده است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: با بزرگی شهرها بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی در وسط شهر یا حریم زندگی مردم قرار گرفته و لازم است برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از آثار سوء آنها تدبیری شود.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: از بین بردن سواحل و جنگل ها برای احداث خانه و ویلا نیز باعث وارد شدن خسارت به محیط زیست شده است.

وی اهمیت دفع اصولی پسماندها را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: پسماندها و زباله ها باید به نحوی مدیریت شود که هیچ آسیبی به سواحل، دریاها، جنگل ها و غیره وارد نشود و موجودات زنده از تولید این زباله های انسانی لطمه نبینند.

این مرجع تقلید افزود: حفظ محیط زیست وظیفه تمام مردم است و در این بین همه رسالت ها فقط بر عهده سازمان محیط زیست نیست.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات