آغاز رسمی سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان

آغاز رسمی سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان

آغاز رسمی سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان اصفهان

سرشماری حیات وحش شاخص استان شامل گونه های: کل و بز، قوچ و میش، آهو و جبیر در سطح مناطق تحت مدیریت استان اصفهان  از امروز به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش «پارما» حسین اکبری معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: برنامه ریزی مقدماتی در این زمینه شامل برگزاری جلسات تخصصی، پیش بینی تدارکات لازم، بررسی میدانی اولیه و تعیین آخرین وضعیت مسیرها، تعیین تعداد اکیپ ها برای هر منطقه متناسب با وسعت و شرایط توپوگرافی از تاریخ 15 مهرماه سال جاری آغاز شد.

وی اظهار داشت: پس از تکمیل مراحل مقدماتی در یک ماه گذشته، طرح سرشماری پاییزه عملا از امروز 19 آبان ماه از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو آغاز شد.

وی تصریح کرد: طرح سرشماری حیات وحش استان به منظور بررسی آخرین وضعیت جمعیت شناختی حیات وحش و زیستگاه ها، بررسی آخرین وضعیت عوامل تهدید بویژه اثرات خشکسالی، تدوین برنامه مدیریت و سیاستگذاری در زمینه حفاظت انجام می شود.

وی اظهارداشت: این طرح در سطح 10 منطقه تحت مدیریت استان اصفهان شامل مناطق قمیشلو، موته، عباس آباد، کلاه قاضی، کرکس، قمصر و برزک، کهیاز، یخاب، دالانکوه، کوه بزرگی و خارو و با مجموع مساحت یک میلیون و هفتصد هزار هکتار متناسب با شرایط آب و هوایی و بازه های زمانی اعلام شده از سوی رؤسای مناطق تا اواخر آذرماه انجام خواهد شد و نتایج اولیه در اسفند ماه اطلاع رسانی می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات