دیدار سلاجقه با دبیر اجرایی کنوانسیون تغییر اقلیم

دیدار سلاجقه با دبیر اجرایی کنوانسیون تغییر اقلیم

دیدار سلاجقه با دبیر اجرایی کنوانسیون تغییر اقلیم دبیر اجرایی کنوانسیون تغییر اقلیم در دیدار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از اقدامات زیست محیطی ایران از جمله تولید خودروی برقی استقبال کرد.

به گزارش «پارما» از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، دکتر علی سلاجقه، معاون رئیس جمهوری و «پاتریشیا اسپینوزا» دبیر اجرایی کنوانسیون تغییر اقلیم در حاشیه اجلاس کاپ 26 دیدار و گفتگو کردند.

در این ملاقات دکتر علی سلاجقه با تأکید بر اقدامات و سیاست‌های کشورمان در راستای استفاده از انرژی‌های پاک گفت: همواره مقوله استفاده از انرژی‌های پاک جزو اولویت‌های ما به شمار می آید.

وی هم‌چنین گفت: از دیگر مواردی که همواره مورد تاکید ایران است و به‌ شدت آن را دنبال می‌کنیم، استفاده از ظرفیت‌های نیروی جوان و نخبه دانشگاه‌ها است.

سلاجقه در ادامه توجه جوامع تأثیرگذار بین‌المللی برای همکاری و حفظ محیط‌زیست را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد نهادهای بین المللی نیزتوجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند .

در این ملاقات «پاتریشیا اسپینوزا» نیز با ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در این نشست گفت: ایران یک کشور نفت خیز با ظرفیت های بالا است که سعی کرده مسیر توسعه و پیشرفت را طی کند.

اسپینوزا ادامه داد: برقی کردن وسائل نقلیه و استفاده از انرژی های پاک در جهت توسعه، استفاده از تکنولوژی های نو در حمل و نقل از اقدامات خوبی است که شاهد آن هستیم.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از تولید خودروی برقی در ایران تصریح کرد: آخرین خبری که در این مورد مطلع شدم تولید خودروی برقی برای اولین بار در ایران است که توانست مجوز ورود و عرضه به بازار را دریافت کند. این قدم ها همه در ایجاد هوای پاک نقش سازنده‌ای خواهند داشت .

وی همچنین به رویکرد تعاملی ایران اشاره کرد وگفت :همواره ما شاهد رویکرد تعاملی ایران با سایر کشورها هستیم و این رویکرد را می توان درکنوانسیون هایی که ایران حضور دارد ببینیم .

دبیر اجرایی کنوانسیون تغییر اقلیم در پایان گفت: همه کشورها باید دست در دست هم دهند و در کنار هم برای رفع مشکلات زیست‌محیطی تلاش کنند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات