معافیت انبوه‌سازان ایرانی از پرداخت‌مالیات در عراق

معافیت انبوه‌سازان ایرانی از پرداخت‌مالیات در عراق

http://www.bananews.ir/رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه انبوه‌سازان ایرانی از پرداخت مالیات در عراق معاف شدند،گفت: میزان ساخت مسکن توسط بخش خصوصی ایران در عراق امروز بعدازظهر در دیدار مجدد وزیران مسکن ایران و عراق مشخص می‌شود، اما قیمت آن باید در مناقصه تعیین شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که نتیجه نشست انبوه‌سازان ایرانی با وزیر مسکن و آبادانی عراق به کجا رسید، افزود: انبوه‌سازان ایرانی دیروز بعدازظهر جلسه‌ای با وزیر مسکن و آبادانی عراق برگزار کردند که در این جلسه یک سری مشکلات و یک سری پیشنهادات از سوی انبوه سازان مطرح شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد امروز بعدازظهر در دیداری که وزیر راه و شهرسازی و وزیر مسکن و آبادانی عراق خواهند داشت، پروتکلی را به امضا برسانند که در این پروتکل تعداد واحد مسکونی درخواستی عراق مشخص خواهد شد.

رهبر تاکید کرد: در خصوص قیمت ساخت این واحدهای مسکونی باید اذعان کنم که قیمت ساخت در این پروتکل نمی‌گنجد و باید در مناقصه‌ای که سایر شرکت‌های خارجی در کنار‌ شرکت‌های ایرانی حضور دارند مشخص شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان خاطرنشان کرد: اگرچه قرار است، شرکت‌های خارجی نیز در مناقصه حضور یابند اما اولویت با شرکت‌های ایرانی خواهد بود.

رهبر در پاسخ به این سوال که مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد چه بود، گفت: مشکلاتی که در این جلسه به آن اشاره شد مسائل گمرکی، رفت و آمد و ویزا و معافیت‌های مالیاتی بود.

*معافیت انبوه سازان ایرانی از پرداخت مالیات

وی ادامه داد:‌در این جلسه‌ هیئت عراقی تاکید کردند که شرکت‌های ایرانی از پرداخت مالیات معاف هستند و برای پرداخت ویزا نیز با درخواست ارائه شده از سوی همان ارگان، سفارت اقدام به دادن ویزا کند.

رهبر در خصوص پیشنهادات طرف ایرانی به هیات عراقی گفت: یکی از پیشنهادات انبوه‌سازان ایرانی این بود که در ساخت و ساز و طراحی انبوه‌سازان ایرنی اختیار کامل داشته باشند و در ساخت شهرک یا شهر از صفر تا ۱۰۰ آن را انبوه‌سازان انجام دهند.

*قیمت تمام شده مسکن در عراق بالاست؛سود۲۰ درصد مناسب است

وی در پاسخ به این سوال که وزیر مسکن و آبادانی عراق مدعی شده است که قیمت ساخت مسکن در ایران ۳۰۰ دلار و درعراق ۷۰۰ دلار است پس ساخت مسکن توسط ایرانی ها در عراق ۱۰۰ درصد سود دارد، گفت؛ قیمت تمام شده مسکن در عراق بالاست و اگر شرکت‌های خصوصی ایرانی حتی اگر ۲۰ درصد سود کنند در این ساخت و سازها مشارکت می‌کنند و از این وضعیت باید خوشحال باشند.

روز گذشته وزیر مسکن و آبادانی عراق در راس یک هیاتی با وزیر راه و شهرسازی دیدار و خواستار حضور بخش خصوصی ایران برای ساخت مسکن و مجتمع های بزرگ در عراق شدند.

 

    نظرات