هشدار قیمتی در «مسکن مهر»

هشدار قیمتی در «مسکن مهر»

افزایش قیمت ساخت مسکن مهر رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با تایید افزایش قیمت مصالح ساختمانی در روزهای اخیر هشدار داد: باید مواظب بود که این افزایش در مسکن مهر تاثیرگذار نشود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر افزود: افزایش قیمت ساخت مسکن مهر حتی به میزان یک هزار تومان نیز در نتیجه افزایش نرخ مصالح توجیه پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در نتیجه افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت فولاد در ماه‌های اخیر به طور میانگین مترمربعی، ۱۸ هزار تومان به قیمت ساخت و ساز افزوده شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ثبات نرخ ارز و تک نرخی شدن آن قیمت‌ها به حالت قبل بازگشت کند.

رهبر افزود: تولیدکنندگان و انبوه سازان مسکن می توانند در شرایط کنونی با اعمال روش‌های صحیح مدیریتی و انجام محاسبات کارشناسی به منظور صرفه‌جویی در مصرف مصالح میزان هزینه‌های خود را تا ۲۰ درصد نیز کاهش دهند.

وی در خصوص قیمت تمام شده ساخت‌و‌ساز در پایتخت گفت: در حال حاضر ساخت‌‌‌و‌سازهای معمولی در تهران ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای هرمترمربع هزینه دارد و این میزان در واحدهای لوکس مجهز به مشاعات خاص همچون استخر و سونا نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان است.

 

 

    نظرات