آغاز عملیات آبرسانی به 6 روستای شهرستان شیروان

آغاز عملیات آبرسانی به 6 روستای شهرستان شیروان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در این خصوص گفت: این طرح‌ها شامل افتتاح پروژه آبرسانی به روستای ورگ و آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع خطاب شامل پنج روستای(خطاب، قلعه زو، شهرک شور، بیگان، رضا آبادغربی) و روستای و بی بهره واقع در بخش مرکزی شهرستان است که با اتمام آن 2 هزار 498 نفر جمعیت روستایی شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.
"غلامحسین ساقی" افزود: برای آبرسانی به مجتمع خطاب که پنج روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد عملیات حفر یک حلقه چاه عمیق آهکی به عمق 250 متر، خط انتقال به طول 15 کیلومتر، 2 باب ایستگاه پمپاژ ، 5 کیلومتر اصلاح شبکه توزیع، 4 کیلومتر توسعه شبکه توزیع، ساخت 3 باب مخزن 400 متر مکعبی، 3 مورد برق‌رسانی به چاه و ایستگاه پمپاژ، 6 مورد حصارکشی و محوطه سازی و یک باب اتاق تاسیسات در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: برای سایر روستاها تامین برق چاه با اجرای شبکه فشار ضعیف، اجرای خط انتقال، حصارکشی اطراف تاسیسات، احداث اتاقک تاسیسات و کلر زنی سر چاه و احداث مخزن بتنی در نظر گرفته شده است.
ساقی اضافه کرد: برای تکمیل و اتمام طرح‌های مزبور 34 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: همچنین آبرسانی به روستای ورگ با اعتبار 12 میلیارد و 350 میلیون ریال افتتاح شد که بیش از 400 نفر جمعیت از آب شرب برخوردار شدند.
در ادامه، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: مجلس یازدهم در بحث روستاها دو محور را تعریف کرده بود که یکی بحث راه روستایی و دیگری آب روستاهاست.
وی ادامه داد: مجلس به مقوله آبرسانی توجه ویژه ای داشته است در حالی که در گذشته اعتبارات آبرسانی روستایی خیلی ضعیف بود.
وی اضافه کرد: مجموع اعتبارات روستایی در حوزه آب در استان حدود 300 میلیارد تومان و این در حالی است که شیروان حدود 60 میلیارد تومان از این اعتبارات آب روستایی دارد.
وی گفت: مجلس 7 هزار میلیارد تومان را فقط به آبرسانی روستایی تخصیص داد که سهم استان ما 232 میلیارد تومان سهم استان ما بود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات