اوشان، فشم و میگون شهر پولدارها نیست

اوشان، فشم و میگون شهر پولدارها نیست

http://www.bananews.ir/شهردار اوشان فشم و میگون با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این شهر و عدم‌استفاده مناسب از آنها گفت: چگونه است که در مناطق کیش و قشم برای مبحث گردشگری هزینه می‌شود و خوب هم مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ اما جاذبه‌های گردشگری این مناطق که تنفس‌گاه‌های تهران هستند مغفول واقع می‌شود؟

این درحالی است که شهرداری منطقه باید هم به جمعیت ثابت منطقه سرویس دهی کند وهم به گردشگران؛ اما بهره اقتصادی شهروندان اوشان، فشم و میگون از حضور گردشگران آن قدر کم است که جبران جمع‌آوری زباله‌های گردشگران را هم نمی‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محسن تاجیک افزود: باید با سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از پتانسیل‌های موجود در این مناطق بهره برد تا افرادی که از آلودگی و سر و صدای شهر فرار می‌کنند تا از آب و هوای مطلوب این نواحی بهره‌مند شوند جذب این مناطق شوند؛ چرا که تنها با برنامه‌ریزی مناسب است که می‌توان ظرفیت گردشگری این مناطق را شکوفا و توان اقتصادی را به شهر تزریق کرد.

شهردار اوشان فشم و میگون توجه به شرایط اقلیمی و توپوگرافی منطقه را نخستین گام از برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت گردشگری آن دانست و گفت: با توجه به اقلیم این منطقه هم در زمستان و هم در تابستان جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران وجود دارد؛ اما متاسفانه در حال حاضر شهرداری و شهروندان اوشان فشم و میگون از آن بی‌بهره‌اند و تنها سهم ما از این پتانسیل جمع‌آوری زباله‌های گردشگران است.

تاجیک نقش گردشگر در حفظ طبیعت و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: شهرداری اوشان، فشم و میگون فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری داشته و اکنون طرح جامع گردشگری سپید کمردچال را در دست تهیه داریم.

وی استقبال بخش خصوصی از حضور در صنعت گردشگری را خوب دانست اما تصریح کرد: به رغم آمادگی بخش خصوصی به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم از سوی استانداری فراهم نشده و پروژه‌ها شرایط طولانی برای تصویب در کمیسیون‌ها را طی می‌کنند این تعلل دلسردی بخش خصوصی را رقم می‌زند، از این رو باید در استان یک کارگروه ویژه گردشگری تشکیل شود تا برای مناطقی چون اوشان فشم و میگون که در آنها جاذبه‌های طبیعی فراوان هستند راحت‌تر تصمیم‌گیری شود.

دست متخلفان را بسته‌ایم

شهردار اوشان، فشم و میگون در ادامه گفت: برخی خیال می‌کنند این شهر محل پولدارها و خوش‌نشین‌ها است؛ در حالی که حدود۹۰ درصد ساکنان این منطقه بومی هستند و سطح زندگی معمولی دارند.

وی از شدت برخورد با ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در این منطقه خبر داد و گفت: با جرایم در نظر گرفته شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ منحنی رشد ساخت‌وسازها در منطقه نزولی است و به شدت کاهش یافته است و اوشان، فشم و میگون به هیچ وجه محل امنی برای متخلفان و ساخت‌و‌ساز غیرمجاز نیست.

وی افزود: در کل استان تهران شهراوشان، فشم و میگون دارای بیشترین مجموعه ورزشی و بالاترین سرانه در این زمینه است و در خصوص مجموعه‌های فرهنگی نیز شهروندان تعامل بسیار خوبی با ما دارند و گاه خودشان این مجموعه‌ها را اداره می‌کنند.

تاجیک درباره تعطیلی پمپ بنزین این شهر نیز گفت: این پمپ به دلیل اینکه از لحاظ زیست محیطی مشکل داشت، برای جلوگیری از آلودگی آب تعطیل شده و اکنون پمپ بنزینی به صورت سیار در منطقه در حال سرویس‌دهی است؛ ضمن اینکه در حال رایزنی با بخش خصوصی برای احداث جایگاه CNG در شهر هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نگاه توسعه‌ای به شهر نباید یک بعدی باشد و مدیریت شهری باید به دقت به همه مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و عمرانی توجه کند، گفت: امروزه فعالیت شهرداری‌ها نسبت به گذشته کاملا متفاوت است و هرچه زمان رو به جلو می‌رود، خواسته مردم از مدیران شهری بیشتر می‌شود و دیگر نمی‌توان گفت کار فرهنگی جزئی از کار عمرانی نیست.

وی افزود: توسعه پایدار شامل زیرساخت‌های عمومی و توجه به محیط زیست و منابع طبیعی و زیرساخت‌های عمرانی است و شهرداری‌ها نمی‌توانند تنها با یک مدیریت محلی و با شهر فروشی از پس هزینه‌های یک شهربربیایند.

زباله بدهید جایزه بگیرید!

شهردار اوشان، فشم و میگون در ادامه به طرح تفکیک زباله خشک از ‌تر در این شهر اشاره کرد و افزود: اکنون درآمد خوبی از ضایعات شهری عاید شهرداری می‌شود؛ چراکه با اجرای طرحی نو در مقابل زباله خشکی که از مردم می‌خریم به آنها جایزه می‌دهیم و حتی آنها را در قرعه‌کشی جوایز شرکت می‌دهیم و این طرح باعث شده تا تفکیک زباله از مبدا در این شهر به خوبی انجام شود.

 

 

    نظرات